2981
Sök

Öka laddtryck på en volvo s40 2,0t

3 860 Inlägg
28 maj 2014
#21
maaw skrev:
JT- Tuning har ju billiga nya system annars smile

Brorsan monterade det på sin T4... lät underbart men, det är rätt trångt där under.

Såg att mitt förra inlägg kom lite sent! wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

152 Inlägg
28 maj 2014
#22
Har haft ett steg 1 BSR chip i min V40 2.0T. Tycker då inte att den gick slött/ segt med det !

Vart snarare väldigt pigg och alert.

Om pengarna är problemet så börja med ett Steg 1 eller vänta tills du får råd. Vet du om att du kommer trimma mer / ute efter mer effekt så spara först till en downpipe med en racekatalysator som går igenom besiktningen. Sedan en steg 3 programvara för att undvika ett skenande laddtryck. Eller T4ans turbo med programvara.

X40 Nordic Forum

309 Inlägg
28 maj 2014
#23
spokenratt skrev:
maaw skrev:
JT- Tuning har ju billiga nya system annars smile

Brorsan monterade det på sin T4... lät underbart men, det är rätt trångt där under.

Såg att mitt förra inlägg kom lite sent! wink

Mjo kör ett ordentligt inbränt 100cell med 2 dämpare på min, låter mycket trevligt.
Det är bara för du är van vid v70 wink

61 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
#24
spokenratt skrev:
maaw skrev:
JT- Tuning har ju billiga nya system annars smile

Brorsan monterade det på sin T4... lät underbart men, det är rätt trångt där under.

Såg att mitt förra inlägg kom lite sent! wink

Haha ja det är inte så stort utrymme ialla fall big_smile


61 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
#25
Driven08 skrev:
Har haft ett steg 1 BSR chip i min V40 2.0T. Tycker då inte att den gick slött/ segt med det !

Vart snarare väldigt pigg och alert.

Om pengarna är problemet så börja med ett Steg 1 eller vänta tills du får råd. Vet du om att du kommer trimma mer / ute efter mer effekt så spara först till en downpipe med en racekatalysator som går igenom besiktningen. Sedan en steg 3 programvara för att undvika ett skenande laddtryck. Eller T4ans turbo med programvara.

nej pengar räcker till men vill få ut så mycket effekt som möjligt för bästa pris big_smile


Forummoderator
26 339 Inlägg
28 maj 2014
#26
krimag skrev:
Driven08 skrev:
Har haft ett steg 1 BSR chip i min V40 2.0T. Tycker då inte att den gick slött/ segt med det !

Vart snarare väldigt pigg och alert.

Om pengarna är problemet så börja med ett Steg 1 eller vänta tills du får råd. Vet du om att du kommer trimma mer / ute efter mer effekt så spara först till en downpipe med en racekatalysator som går igenom besiktningen. Sedan en steg 3 programvara för att undvika ett skenande laddtryck. Eller T4ans turbo med programvara.

nej pengar räcker till men vill få ut så mycket effekt som möjligt för bästa pris big_smile

Då chippar du.
Så enkelt är det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

61 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
#27
Mack skrev:
krimag skrev:
Driven08 skrev:
Har haft ett steg 1 BSR chip i min V40 2.0T. Tycker då inte att den gick slött/ segt med det !

Vart snarare väldigt pigg och alert.

Om pengarna är problemet så börja med ett Steg 1 eller vänta tills du får råd. Vet du om att du kommer trimma mer / ute efter mer effekt så spara först till en downpipe med en racekatalysator som går igenom besiktningen. Sedan en steg 3 programvara för att undvika ett skenande laddtryck. Eller T4ans turbo med programvara.

nej pengar räcker till men vill få ut så mycket effekt som möjligt för bästa pris big_smile

Då chippar du.
Så enkelt är det.

Det får bli ett bra chip sedan vill jag få tag på t19 turbo och downpipe med race kat i 3 tum big_smile ingen som har något liggandes till salu ? är öppen för förslag av alla möjliga turbo med mm.


309 Inlägg
29 maj 2014
#28
krimag skrev:
Mack skrev:
krimag skrev:
nej pengar räcker till men vill få ut så mycket effekt som möjligt för bästa pris big_smile

Då chippar du.
Så enkelt är det.

Det får bli ett bra chip sedan vill jag få tag på t19 turbo och downpipe med race kat i 3 tum big_smile ingen som har något liggandes till salu ? är öppen för förslag av alla möjliga turbo med mm.

Din motor pallar bara runt 250hk oöppnad.. Så 19T finns ingen mening med att köra…

Det billigaste och bästa alternativet för både effekt och ekonomi är just att T4 konvertera. Då hamnar du på max effekt oöppnat och det är betydligt billigare än att labba på en 19T där du måste byta ut rätt mycket runt omkring samt mappa om styrsystemet.

Du kommer hamna på ca 30.000-40.000:- i kostnader om du ska köra större turbo än 14T, få ut ca 280hk plus att det kommer sluta i motorhaveri.
T4 konvertering ligger på runt 10k och du får ut 240-260hk vilket är max för din motor.

Sen finns ju alternativet att bara skaffa steg1 mjukvara (3000:-) och fimpa sista ljuddämparen för lite ljud.
Det kommer nog räcka för att du ska ha roligare i bilen.
Senast redigerat av maaw (29 maj 2014)

4 586 Inlägg
29 maj 2014
#29
krimag skrev:
Driven08 skrev:
Har haft ett steg 1 BSR chip i min V40 2.0T. Tycker då inte att den gick slött/ segt med det !

Vart snarare väldigt pigg och alert.

Om pengarna är problemet så börja med ett Steg 1 eller vänta tills du får råd. Vet du om att du kommer trimma mer / ute efter mer effekt så spara först till en downpipe med en racekatalysator som går igenom besiktningen. Sedan en steg 3 programvara för att undvika ett skenande laddtryck. Eller T4ans turbo med programvara.

nej pengar räcker till men vill få ut så mycket effekt som möjligt för bästa pris big_smile

Ifall du vill ha mycket effekt för ett bra pris så varför inte byta till en s40 t4 eller något annan bil med högre effekt ?


61 Inlägg
29 maj 2014
Trådstartare
#30
maaw skrev:
krimag skrev:
Mack skrev:

Då chippar du.
Så enkelt är det.

Det får bli ett bra chip sedan vill jag få tag på t19 turbo och downpipe med race kat i 3 tum big_smile ingen som har något liggandes till salu ? är öppen för förslag av alla möjliga turbo med mm.

Din motor pallar bara runt 250hk oöppnad.. Så 19T finns ingen mening med att köra…

Det billigaste och bästa alternativet för både effekt och ekonomi är just att T4 konvertera. Då hamnar du på max effekt oöppnat och det är betydligt billigare än att labba på en 19T där du måste byta ut rätt mycket runt omkring samt mappa om styrsystemet.

Du kommer hamna på ca 30.000-40.000:- i kostnader om du ska köra större turbo än 14T, få ut ca 280hk plus att det kommer sluta i motorhaveri.
T4 konvertering ligger på runt 10k och du får ut 240-260hk vilket är max för din motor.

Sen finns ju alternativet att bara skaffa steg1 mjukvara (3000:-) och fimpa sista ljuddämparen för lite ljud.
Det kommer nog räcka för att du ska ha roligare i bilen.

Kollade efter 14t aggregat är det samma som t4 orginal ? har för mig att den som sitter på 2,0t orginal är den 12t eller något ?


3 860 Inlägg
29 maj 2014
#31
De är rätt...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

309 Inlägg
29 maj 2014
#32
krimag skrev:
maaw skrev:
krimag skrev:

Det får bli ett bra chip sedan vill jag få tag på t19 turbo och downpipe med race kat i 3 tum big_smile ingen som har något liggandes till salu ? är öppen för förslag av alla möjliga turbo med mm.

Din motor pallar bara runt 250hk oöppnad.. Så 19T finns ingen mening med att köra…

Det billigaste och bästa alternativet för både effekt och ekonomi är just att T4 konvertera. Då hamnar du på max effekt oöppnat och det är betydligt billigare än att labba på en 19T där du måste byta ut rätt mycket runt omkring samt mappa om styrsystemet.

Du kommer hamna på ca 30.000-40.000:- i kostnader om du ska köra större turbo än 14T, få ut ca 280hk plus att det kommer sluta i motorhaveri.
T4 konvertering ligger på runt 10k och du får ut 240-260hk vilket är max för din motor.

Sen finns ju alternativet att bara skaffa steg1 mjukvara (3000:-) och fimpa sista ljuddämparen för lite ljud.
Det kommer nog räcka för att du ska ha roligare i bilen.

Kollade efter 14t aggregat är det samma som t4 orginal ? har för mig att den som sitter på 2,0t orginal är den 12t eller något ?

Precis, se till att turbon inte glappar in/ut och inte jättemycket sidled. Samt att det inte är några sprickor/skador.


Sök