Som rubriken säger så ska det trimmas!
Motorn är en B204GT, katalysatorlös 2.0L rödblock med 16v topp och turbo. original ger den ut 200hk.
Exakt borr är 1986cc original, borrat ÖD 0.76 för nya smidda SPM kolvar
Receptide jag funderat på:
----------------------
Motor (Insida)
----------------------
Borrat och honat block 0.76ÖD
SPM H-profil
SPM Kolvar
Original vev (putsad)
Balanserad och viktad
Nya lager och packningar (Volvo Original)
Slipade original ventiler och 3-vägs frästa säten (ventiler är natriumkylda)
Nya ventiltätningar och styrningar
Gamla original ventilfjädrar (6300RPM varvstopp)
Portad topp
Original Kamaxlar (M)
O-ringa block: ?? (ja/nej)
Kompressionsförhållande: ?? (Vad bör jag ha, original är 8.8.1 har jag för mig)
----------------------
Motor (Utsida)
----------------------
KL Grenrör extrem (T3 fläns)
KL Intercooler
HX35 Turbo med 12ans avgashus
KL Insug för 80mm spjäll
KL fuelrail
Oljekyl
Oljecatch
Packboxar (Volvo)
Vattenpump (Volvo)
Kollad oljepump
Nya löprullar och kamrem med ny spännare (automatisk) från volvo
3.5' Downpipe
3' rör med slutdämpare
----------------------
Drivlina
----------------------
ZF 5vxl Låda
M90 kardan
Sinter 6-puckad
Sachs 765
Lättat svänghjul (~7 kg är iden)
Original 740 bakaxel
Aussie locker
----------------------
Styrsystem och bränsle
----------------------
VEMS styrsystem med coilpack för wasted spark
Stålomspunnen PTFE bränsleledningar 10/12 mm
KL Catch tank (5L)
Volvo filter
Pumpar 2x, 044 från Biltema
1700cc spridare
BTR: ?? (vilket bränsletryck och vad för BTR bör skaffas?)
Bränsle: E85
----------------------
Chassi (övrigt)
----------------------
Förstärkt framvagn med fjäderbenstorn stag.. MM..
Nya bussningar (Polyuretanbussningar) runtom
Förstärkt bakvagn
ISR Barkes bromsar (Eventuellt)
YellowSpeed Coilovers Fram
Bilstein Coilovers bak
Sänkningsfjädrar bak
----------------------
Interiör
----------------------
Sportstolar fram (Sparco med 6-punkt bälte)
Sportratt
Modifierat pedalställ
Hydraulisk handbroms
Bur av typ halvbur
Laddtrycksmätare
KL Oljetempmätare
KL Oljetrycksmätare
KL Lambdamätare
----------------------
Besiktningmap med original turbo och grenrör.
Vad tror ni om detta?
Är lite osäker på vissa saker som jag har försökt poängtera och jag har säkerligen missat något.
Förslag på ändringar och byggförslag som exempelvis förstärka något är välkommet!
Och nu till HK antalet jag siktar på: 450 hållbara hjulhästar!
Mvh Micke
EDIT: kompletterat med få saker jag kom på mig själv att jag har missat.