3491
Sök

Saab 9-5 remen får för sej att hoppa av...

334 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
hejsan..
Det är andra gången min fläkt/multirem hoppar av fattar ej varför börja bli dyrt o köpa ny o sätta ditt varje gång.. finns de nån förklaring varför den hoppar.. har bytt den remen på massa saab bilar o de har aldrig krånglat o ja jag har satt den rätt då den bara passar på 1 sätt tongue

Rösta gärna på mina bilar Mvh

383 Inlägg
8 juni 2014
Ett hjul är snett/slitet därför hoppar den av. När remmen är av så känn på alla hjulen noga.

334 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Maffia skrev:
Ett hjul är snett/slitet därför hoppar den av. När remmen är av så känn på alla hjulen noga.

vilket kan de troligast vara spännarn kanske ??

6 635 Inlägg
8 juni 2014
Om löphjulen känns okej (Är lite glapp i dem men ska inte vara något större) så är det spännaren.

De/Dem

334 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Malheus skrev:
Om löphjulen känns okej (Är lite glapp i dem men ska inte vara något större) så är det spännaren.

löphjulet e den i mitten högst upp på motorn va ?

6 635 Inlägg
8 juni 2014
Aldrig skruvat i..bara prova att snurra på dem så märker du vilket som går lättast. wink

De/Dem

334 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Malheus skrev:
Aldrig skruvat i..bara prova att snurra på dem så märker du vilket som går lättast. wink

de måste va den för endast den som inte har nån funktion i motormässigt resten e ju olje vatten pump o de dära tongue

383 Inlägg
8 juni 2014
patrik531 skrev:
Malheus skrev:

de måste va den för endast den som inte har nån funktion i motormässigt resten e ju olje vatten pump o de dära tongue

Och då kan dom inte gå sönder menar du?

334 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Maffia skrev:
patrik531 skrev:
Malheus skrev:

Och då kan dom inte gå sönder menar du?

haha joo men de va väl löprullen vi snackade om vaa wink

Sök