Besiktningsstationer...

Wazte
8 juni 2014 · 24 Inlägg

Tjenare, Jag har köpt en bil som fick några 2or på bes och den är besiktad på "Svensk Bilprovning" kan jag göra en efter kontroll på tex Opus bilbesiktning? eller måste jag åka till svensk bilprovning.  tycker dock inte det är omständigt på nått sätt men vore kul och veta tongue /mvh J

xXSammy
8 juni 2014 · 6 593 Inlägg

Gjorde ombesiktning på en Opus station när Dekra hade gjort besiktningen, utan problem.

Bara du har med dig gamla besiktningspappret.

De/Dem
Nybergrobin
8 juni 2014 · 2 385 Inlägg

Malheus skrev:
Gjorde ombesiktning på en Opus station när Dekra hade gjort besiktningen, utan problem.

Bara du har med dig gamla besiktningspappret.

What!?  Finns det inte datorer och internet i kiruna? :S

Nä men dom delar uppgifterna mellan varandra så du behöver inge papper!

xXSammy
8 juni 2014 · 6 593 Inlägg

Nybergrobin skrev:

Malheus skrev:
Gjorde ombesiktning på en Opus station när Dekra hade gjort besiktningen, utan problem.

Bara du har med dig gamla besiktningspappret.

What!?  Finns det inte datorer och internet i kiruna? :S

Nä men dom delar uppgifterna mellan varandra så du behöver inge papper!

Det underlättar lite, sen så var det i Opus i Nyköping som jag gjorde ombesiktningen på. wink

De/Dem
Zmirro
8 juni 2014 · 183 Inlägg

Nybergrobin skrev:

Malheus skrev:
Gjorde ombesiktning på en Opus station när Dekra hade gjort besiktningen, utan problem.

Bara du har med dig gamla besiktningspappret.

What!?  Finns det inte datorer och internet i kiruna? :S

Nä men dom delar uppgifterna mellan varandra så du behöver inge papper!

Då jag fick ombes på en bil så frågade jag om det gick bra att göra ombesiktningen på en annan station, tror det var Besikta jag var på.

Dom sa då att jag skulle ta med mig pappret med 2orna på så skulle det gå bra. Så de lär man nog göra. Dom kanske inte har samma datorsystem så dom kan se vad för 2or en annan station har gett om det är olika besiktningsföretag?

Senast redigerat av Zmirro (8 juni 2014)

BMW 330D "M-Performance" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang