3922
Sök

Detta e så j**la typiskt ! (Motorras Nissan 200)

55 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
#41
Team-Adolfsson skrev:
Frayze skrev:
Kan du förklara hur du ställer in ventilerna på en motor med hydrauliska lyftare? en sr20det motor är inte bara att lyfta ner i en s13 hur som helst heller för den delen. ny kabelstam och sprängkåpa är kanske" smågrejer" gjorda på en dag för en ovan mekare?



Team-Adolfsson skrev:

gött blev skraj när alla skriver om dessa motor ras men nu fick jag ju reda på att s14 motorerna är bättre big_smile

och du med bilen lager och hela faderullarn är inte så svårt att byta
är ungefär en dagsjobb men var nog med att du ställer in ventilerna exkakt på millimetern


har ganska lätt för att fixa moterna då min far jobbat på verksta ett antal år
samt att en polare far är motor ingengör
kusinen handlar med bilar har egen bilverksta
brorsan har jobbat på verksta x antal år
jag har varit på en verksta i 2 år

plus att jag känner en hel del som jobbar med alla sortes motorerer
och har plockat ihop ett antal motorer med hydralsika lyftare med farsans och brorsans hjälp
och är det något jag inte vet ringer jag någon av dom jag känner

då kan du lätt hjälpa mig med att säga vad jag behöver göra för att slippa sånt här i framtiden.  (förutom att köpa en annan bil)

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.

1 893 Inlägg
14 maj 2007
#42
Sälj inte!
Gör i ordning den och ha kul istället. har du gjort iordning den ordentligt, finns det ju ingen anledning att sälja den och låta nästa ägare njuta av frukten av ditt slit, eller? wink
Någon snackade sprängkåpa m.m...
Försök att hitta en komplett drivlina från s14 och sätt i. Lite skarvande på elsidan blir det, då nya motorn dator måste koplas in. (Alternativt, klyv motorn du har, köp smidda kolvar och nya ringar, porta topparna m.m.) big_smile


Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
15 maj 2007
#43
Gör iordning och montera en större oljekyl..  oljekylen är ett måste på dom här bilarna vad jag har hört..   var en snubbe här på garaget som monterat in en rb25motor i sin 200sx s13. bara köpa en sån motor och kolla med han vad som behövs osv smile  annars kan du prata lite med shogun.. (Kung på 200sx s13) han har hjälpt mig en hel del.. men men.. lycka till och kör "lungt" på vägarna när du fått igång den igen smile

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

55 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
#44
Kristian_V skrev:
Sälj inte!
Gör i ordning den och ha kul istället. har du gjort iordning den ordentligt, finns det ju ingen anledning att sälja den och låta nästa ägare njuta av frukten av ditt slit, eller? wink
Någon snackade sprängkåpa m.m...
Försök att hitta en komplett drivlina från s14 och sätt i. Lite skarvande på elsidan blir det, då nya motorn dator måste koplas in. (Alternativt, klyv motorn du har, köp smidda kolvar och nya ringar, porta topparna m.m.) big_smile

det borde kanske nämnas att jag e utan jobb just nu så ekonomin e inte den mest stabila. så allt snack om smidda kolvar o sånt får nog vänta tyvärr.

"Brokeback Mountain" is not just a movie. It's also what Chuck Norris calls the pile of dead ninjas in his front yard.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
15 maj 2007
#45
Vaselek skrev:
finns det nån här på forumet som kan tipsa om nått företag som säljer bra vev & ramlager till bra priser???

www.japtuning.se säljer bra lager.
Om du bestämmer dej för att fixa iordning bilen, gör då som många innan mej har sagt: Köp en oljekyl! Då är risken för lagerras betydligt mindre.

Ang. att byta lager med motorn på plats i bilen är det inget jag skulle rekommendera.
Om lagren är dåliga har du sannolikt spån och rester från lagren i motorn, byter du då lager utan att rengöra tar det nog inte lång stund innan du måste byta lager igen...
Lika bra att göra det ordentligt på en gång, plocka ur motorn och riv. Rengör, byt lager, kolla skick på kolvar, ringar och allt annat, byt/kontrollera skicket på oljepumpen när du ändå har allt isärplockat.
Senast redigerat av insane_1 (15 maj 2007)


Smålänning
7 883 Inlägg
15 maj 2007
#46
Och oljekyl behöver inte vara nåt dyrt special special, utan den kan du i princip hämta från vilken bil som helst.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök