4155
Sök

Opel calibra turbo! va tycker ni?

25 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
#1
Tjena killar!

Va tycker ni om denna fula ganska patetiska bil som faktiskt går att få helt underbart fin för ack så lite pengar smile Det ja nu funderar över är att ja hört mycket skit om deras 4hjulsdrift, att fördelarlådan ofta krånglar osv.

Min plan är förtillfället att köpa en calibra, chippa den (ca 250hk), sportavgassystem med racekatt, sen utöver det förfina bilen till en pärla. Nu till mina frågor, det är ju en gammal bil vi pratar om(runt 92-93) och 250hk är ganska mycket, Vad behövs göras för att den skall tåla detta? mina första planer är givetvis att byta alla vacumslangar och andra slitagedelar, men vad mer bör man räkna med? håller fyrhjulsdriften, koppling & växelldåda? finns det förstärkningar o köpa till fyrhjulsdriften? till vilket pris? sen har ja även hört att calibras fyrhjulsdrift ligger 30% på bakhjulen och 70 där fram, är det sant? kan man isf ändra detta enkelt?

Hoppas några kunniga tar sig tid och svara, tack på förhand smile

28 Inlägg
13 maj 2007
#2
finns en i Sverige som förstärker fördelningslådan för rimliga pengar www.maxxtuning.se du kan ju höra me honom om trim oxå då han hållit på länge me calle turbos smile

25 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
#3
Okej man tackar smile har man han i åtanke. O andra sidan anser ni att det är nödvändigt att förstärka den?

28 Inlägg
14 maj 2007
#4
japp helt klart om inte annat så bygger han om den te konstant fyrhjulsdrift orginal äre en viscos koppling som bara spärrar då de slirar fram den kopplingen kan börja strula å då spinner de fram ett tag innan han hinner koppla in bakhjulen!

17 Inlägg
15 maj 2007
#5
eller så köper du en gammal audi s2 för samma pengar å behöver därmed aldrig fundera på  om grejerna håller lr inte...

Audi Für Alles

28 Inlägg
16 maj 2007
#6
ja en gammal audi s2a strular ju aldrig heller? har inget emot s2orna men de börja bli till åren å delarna e ganska dyra till den.. synd på en sån fin bil dock sad


Sök