hej1234 skrev:
Hej, bytte & köpte en Audi A6 1999 i våras som skulle ha gått 21000 i motor och 9000 i låda kvitto och allt skulle finnas på de.. Kan ta allt från början.
Hade en Subaru Legacy 1999 som var värd ca 20 000 kr och har alltid vart sugen på att ha en Audi A6 och hittade en A6 2,5 tdi på Blocket som verkade bra. Kamremen och allt var bytt enligt ägaren och kvitton skulle finnas på de. Så jag åkte ca 55 mil enkelresa för att möta upp honom.
Han lurar mig massa skit om min bil som inte stämmer (ex att vevlagerna var på väg att gå) och sa att jag nog inte ens skulle komma hem med den.. och efter 55 mil enkelresa så var man lagom trött och gick på de.. så jag la 10 000 emellan för att få hans bil istället. Den var inte i skicket som han hade beskrivit den heller mycket äckligare. Men den kändes iaf bra i motor & låda då.
Och eftersom jag va 17 vid tillfället och min morsa inte ville åka med så skrev jag hennes namn på papperna (frågade innan jag åkte var helt okej). Och kvittot på motor & låda bytet hade han inte med sig men han hade skrivit något papper på att han garanterade att han skulle skicka de papperna med..
Och nu kanske jag har kört 120 mil med den totalt, och mulitremen har redan hoppat och haft sönder några kugghjul och de gick på ca 2000kr att laga. Och han som bytte de såg att kamremen var helt slut och hade inte många mil kvar..
Och nu krånglar all jävla el i den tror att generatorn eller något har pajat.. och får inte igång den alls. Bara typ klickar när jag ska starta den..
Och behöver verkligen bil nu när jag har körkort både i jobbet och för att komma till skolan.. men har inte råd & kunskap att fixa de här jävla helvetet..
Så vilka rättigheter har jag i de här läget? Skrev på min mammas namn på ägarpappert, sen får jag inte tag på honom. Han var en hel Svensk bonde på 50-60 år från Göteborgs hållet..
Vad borde jag göra i de här läget?