3805
Sök

Skydd under scoop vid regn. söker även bilder

908 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
har ett evo scoop och tänkte fixa ngt täckplåt lr ngt under om de regnar mkt när man kör. e de ngn som vet hur man kan göra eller har bild på hur ni själva gjort? tänkte använda aluminium eller plexiglas

908 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
Ingen?

4 670 Inlägg
15 augusti 2013
Kanske vänta lite längre än knappt 2 timmar?

Akta så dom inte låser/tar bort tråden pga meningslös lyftning av tråden
Senast redigerat av mickius (15 augusti 2013)

908 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
Lite bråttom bara för måste hinna handla saker och få de fixat tills vallåkra fall de regnar

8 250 Inlägg
15 augusti 2013
Jag använda en kartongbit i början när jag var orolig för att det skulle regna / snöa in i scoopet på 850'n jag hade. Det ytterst lilla som rann in över scoopet förångades när det föll ner på motorn när man körde. Och jag hade den stog ute i regn och snö och lätt snöfall och jag hade aldrig några bekymmer.

Har du när i hålen på scoopet så kan du ju göra en plåtbit som täcker på undersidan och borra några hål så att du kan sätta fast plåten med lite ståltråd.

908 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Jag använda en kartongbit i början när jag var orolig för att det skulle regna / snöa in i scoopet på 850'n jag hade. Det ytterst lilla som rann in över scoopet förångades när det föll ner på motorn när man körde. Och jag hade den stog ute i regn och snö och lätt snöfall och jag hade aldrig några bekymmer.

Har du när i hålen på scoopet så kan du ju göra en plåtbit som täcker på undersidan och borra några hål så att du kan sätta fast plåten med lite ståltråd.

Jo har nät där. Ändra problemet e ju att de regnar rätt ner på tändstiften och fördelaren fall de blir fukt där annars ska de inte va något problem

Dahlgren
450 Inlägg
15 augusti 2013
Svetsa en plåt under huven som leder bort vattnet?
Antar att Scoopet bara sitter där för syns skull. så du kan ju bygga lite hur du vill!

908 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
A-Dahlgren skrev:
Svetsa en plåt under huven som leder bort vattnet?
Antar att Scoopet bara sitter där för syns skull. så du kan ju bygga lite hur du vill!

Ja precis de e bara för syns skull. Men skulle vilja ha ngn bild på hur andra gjort

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
16 augusti 2013
davidklang skrev:
har ett evo scoop och tänkte fixa ngt täckplåt lr ngt under om de regnar mkt när man kör. e de ngn som vet hur man kan göra eller har bild på hur ni själva gjort? tänkte använda aluminium eller plexiglas

Vara ute i god tid kanske inte är nåt för dig?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

908 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
davidklang skrev:

/Benny

Och med det menar du?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
16 augusti 2013
davidklang skrev:
Vettemannen skrev:
davidklang skrev:

/Benny

Och med det menar du?

Att du var så ivrig igår med två inlägg inom 2 timmar.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

908 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
davidklang skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Och med det menar du?

/Benny

Kan va för ja precis skaffat huven och monterar den och har 2  dagar på mig o fixa de fall de regnar till vallåkra. Annars hade jag givetvis inte hatt så bråttom med att få svar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
16 augusti 2013
davidklang skrev:
Vettemannen skrev:
davidklang skrev:

Och med det menar du?

/Benny

Kan va för ja precis skaffat huven och monterar den och har 2  dagar på mig o fixa de fall de regnar till vallåkra. Annars hade jag givetvis inte hatt så bråttom med att få svar

Okay då är det ett annat läge!

/Benny

Min youtubekanal!

165 Inlägg
16 augusti 2013
davidklang skrev:
Vettemannen skrev:
davidklang skrev:

Och med det menar du?

/Benny

kanske skulle skitit i att montera den innan du löst "problemet" ?

Forummoderator
26 351 Inlägg
16 augusti 2013
tc3e skrev:
davidklang skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

kanske skulle skitit i att montera den innan du löst "problemet" ?

Annars så lär ju inte lite vatten döda motorn..
Visst. Ställer man sig med vattenspruta och sprejar direkt på motorn så kan ju tänddelar bli blöta, men när man kör så är det väl inga större problem, såsom tidigare berättat.
Och står man parkerad så kan man väl lägga någon påse eller liknande över fördelarlocket mm?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

CupraKillen
59 Inlägg
28 juni 2014
hade samma problem med mitt evo scoop men det e e löst nu.
blev sjukt snyggt å bra. plexiglas å ett avtappningsplugg med slang som leds ner rakt i backen. plugg satte jag i mittendelen mellan hålen i scoopet så den inte syns.

STREETRACING IS NOT A CRIME!
Just beacuse I drive a fixed-up car , doesn't mean I'm criminal!

CupraKillen
59 Inlägg
28 juni 2014
hur har du satt fast dit huvscoop? har lagat mitt 2 ggr  nu men det bara spricker hela tiden i skarvarna.

STREETRACING IS NOT A CRIME!
Just beacuse I drive a fixed-up car , doesn't mean I'm criminal!

8 250 Inlägg
28 juni 2014
Mitt sattes fast med skruv, lim och popnitar för att det skulle sitta stumt. Sen glasfiber över skarven och sedan spackel och lack.

Sök