2431
Sök

Hylsa för hjulbult med insex + hål i mitten

236 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
Tidigare ägare hittar ej låshylsan till hjulmuttrarna på Corvetten jag köpte.
Någon som vet vart jag får tag på en hylsa till dess hjulbultar?

http://i57.tinypic.com/2j5fjte.jpg

214 Inlägg
3 juni 2014
Räcker det inte med en insexhylsa som passar som går in mot pinnen i mitten? Du verkar ju få 5mm anliggning iaf, kanske räcker för att lossa? Annars så borra bort pinnen i mitten så du kan peta in hylsan längre?

236 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
Tyvärr räcker inte dom där 5mm, bultarna sitter riktigt hårt. Pinnen i mitten är själva pinnbulten muttern är gängad på så den borrar jag helst inte bort smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 juni 2014
Svetsa på en hylsa o dra bort smile

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
3 juni 2014
Funkiee skrev:
Svetsa på en hylsa o dra bort smile

jobbigt att svetsa 20 hylsor ^^

hör med tws däck,

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 juni 2014
ja jo det är drygt, men det är sista utvägen smile

84 Inlägg
3 juni 2014
jag åkte till däck gubben och köpte en till min, bara att du frågar runt lite hos dom lokala

236 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Det verkar ha löst sig, tidigare ägaren skall ha hittat något som liknar en låshylsa till bultarna. Imorgon kommer svaret, annars lär det bli svets.

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
8 juni 2014
man behöver inte svetsa bara ta en hylsa som är lite mindre och sen våldar du dit den och skruvar loss muttarna...

finns annars koniska hylsor för detta endamålet.

men tagit bort låsmuttrar med vanliga 12kants hylsor och det fungerar alltid.  brukar montera tillbaka låsmuttern efteråt likdant smile

Kör fort så hinner inget hända...

116 Inlägg
8 juni 2014
Hej

TIps den länken http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … st-191268/

köp den

HenrikssonMedia skrev:
Tyvärr räcker inte dom där 5mm, bultarna sitter riktigt hårt. Pinnen i mitten är själva pinnbulten muttern är gängad på så den borrar jag helst inte bort smile

236 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Ja nu verkar det som jag måste demolera bultarna då låshylsan förra ägaren skickade var en helt vanlig insexnyckel, har man gått och väntat helt i onödan.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 juni 2014
o den funkar inte o dra bort de med? det är ju en insex skalle så det borde väl passa?

236 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Funkiee skrev:
o den funkar inte o dra bort de med? det är ju en insex skalle så det borde väl passa?

Tyvärr, den har bara ~3-4mm gods att ta i på bakfälgarna och "gängorna" är redan sargade på bultarna så den blir rund.

4 468 Inlägg
9 juni 2014
åk till en gummiverkstad som vi säger här,dom har specialhylsor för att ta bort låsmuttrar,håll inte på med att svetsa eller "vålda" på vanliga hylsor..

236 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
zzr94092 skrev:
åk till en gummiverkstad som vi säger här,dom har specialhylsor för att ta bort låsmuttrar,håll inte på med att svetsa eller "vålda" på vanliga hylsor..

Nej du har förmodligen rätt, får ta en sväng imorgon!

214 Inlägg
11 juli 2014
Hur slutade detta?

Sök