3345
Sök

felkodsläsare från tyskland erfarenheter?

223 Inlägg
16 juli 2014
Trådstartare
Nån som provat en felkodsläsare. Enligt specc sks den släcka srs/ abs etc. Den kostar ca 800kr och uppåt. Detta är inte original. Men fungerar den?
Senast redigerat av toorop (16 juli 2014)

Olika
907 Inlägg
16 juli 2014
Är det värt risken?   

Du riskerar livet på många medtrafikanter när du använder verktyg som innehåller felaktig och piratkopierad information. Information som varken blivit testad eller verifierad av kvalificerad och utbildad personal. Det i sin tur kan orsaka felfunktion på system i fordon. Vi har bekräftade fall där piratkopierade produkter orsakat totalförstörelse av fordonets centrala styrsystem och riskerat många människors säkerhet på vägarna.

De ekonomiska konsekvenserna tillsammans med en dålig mediabild av din verkstad kommer bli kostsam.

Du äventyrar säkerheten för dig själv och dina medarbetare genom användning av ett piratkopierat verktyg, eftersom enheterna inte heller testats och utvärderats för personlig säkerhet.

Illegal programvara, nyckelgeneratorer och patchar som erbjuds på olika marknadsplatser är kända för att innehålla skadliga dolda virus och trojaner.

Du kommer förmodligen ha problem med att uppdatera den piratkopierade produkten. Även om det ser ut som att du har uppdaterat enheten, utsätter du ditt företag och era kunder för säkerhetsrisker samt juridiska- och ekonomiska konsekvenser över tid.

Ingen garanti ges vid inköp av förfalskade produkter. Att köpa originalprodukter från AUTOCOM ger dig livstids garanti förutsatt att du har en giltig licens.

Ingen support eller utbildning medföljer vid köp av piratkopior. Vem kontaktar du för att få hjälp? Om hjälp och support, mot förmodan, ges av försäljningsställena eller säljarna, vid köp av piratkopierade produkter, upphör de i de allra flesta fall, inom en kort tid.

Det är olagligt och ett brott att köpa, sälja, inneha och till och med att använda förfalskade produkter. Du riskerar åtal med stora böter och utdragna processer i domstol som konsekvens.

Du finansierar organiserad brottslighet och i yttersta fall även terrorism genom att köpa förfalskade produkter.

Du underminerar trovärdigheten för din verkstad och hela verkstadsssektorn.

Saxat från: http://autocom.se/sv/produkter/illegala-piratkopior

Mvh
Fredrik

223 Inlägg
16 juli 2014
Trådstartare
?

Avstängd
10 388 Inlägg
16 juli 2014
toorop skrev:
Japp. Fixar man felet utan problem t.ex byta en abs givsre så vill jag gärna släcka felet med.

Isåfall kan ju folk sluta köpa saker från biltema för allt kommer från kina.
Sen sluta ladda ner olaglig musik och filmer.
Du ska heller inte byta något på din bil t.ex bromsbelägg för du riskersr andra trafikkanter.

Läs topic.

Fast, att köpa saker från Biltema är inte samma sak som att köpa en kopia. Biltema utger inte sig för att sälja "originalet". Hade däremot Biltema påstått att de sålde Brembo, men det var HittePåMärket istället, så hade det varit samma sak.

Så där rör du, som man säger i södra Sverige, ihop koddarna med morötterna

Det finns en anledning till att kopiorna kostar "en bråkdel" av originalet.

Jag har testat två kopior, och det har inte varit någon trevlig upplevelse alls. Tappar kontakten, glappar, program som hänger sig (för att uttrycka det milt) osv osv. Så min erfarenhet är; kopiorna fungerar...sådärbra

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

223 Inlägg
16 juli 2014
Trådstartare
Så  om jag bytt min givare själv som tog 5min så ska jag inte kunna släcka felkode . Antingen köpa en original ca 30 papp eller åka till en verkstad som vägrar släcka felkoden eftersom jag själv bytt givaren? 

Är det något fel här?

Olika
907 Inlägg
16 juli 2014
toorop skrev:
Så  om jag bytt min givare själv som tog 5min så ska jag inte kunna släcka felkode . Antingen köpa en original ca 30 papp eller åka till en verkstad som vägrar släcka felkoden eftersom jag själv bytt givaren? 

Är det något fel här?

Ja största felet är nog att du åkt till fel verkstad...

Mvh
Fredrik

Avstängd
10 388 Inlägg
16 juli 2014
toorop skrev:

Är det något fel här?

Det finns väl å andra sidan betydligt många fler alternativ än AC.

Finns iofs många verkstäder som gärna släcker lampan/tar bort felkoden. Antingen får man betala kaffepengar för det, eller en högre slant.

Att verkstäder inte vill göra dig en tjänst när du gjort så att de förlorat en inkomst är iofs inte så konstigt om du tänker efter.

Men som sagt, det finns betydligt mycket mer än AC att välja på.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

223 Inlägg
16 juli 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
toorop skrev:

Är det något fel här?

Det finns väl å andra sidan betydligt många fler alternativ än AC.

Finns iofs många verkstäder som gärna släcker lampan/tar bort felkoden. Antingen får man betala kaffepengar för det, eller en högre slant.

Att verkstäder inte vill göra dig en tjänst när du gjort så att de förlorat en inkomst är iofs inte så konstigt om du tänker efter.

Men som sagt, det finns betydligt mycket mer än AC att välja på.

Behöver inte vara någon speciell.
Ja vill bara släcka felkoderna som jag åtgärdat.

223 Inlägg
16 juli 2014
Trådstartare
Ja får väl åka till nån som släcker då. Inte mer än det.

Sök