3316
Sök

Vill bli billackerare -Vart ska jag vända mig till?

Skrewdriver
48 Inlägg
18 juli 2014
Trådstartare
Hejsan! Som topic lyder så vill jag bli en lackerare. Är starkt intresserad av det och skulle verkligen vilja börja en sådan utbildning. Har försökt googla runt lite, men inte kommit så långt än så länge. Kan arbetsförmedlingen, eller någon skola i överhuvudtaget t.ex (vuxenutbildning) ordna en sådan utbildning?

Jag tänker såklart personligen besöka AF för att få mer information. Men tänkte kolla med er här på garaget om ni har några tips? Jag bor i Kalmar, och jag vet att sådana utbildningar finns inte överallt direkt. Men är det någon här som har gått en sådan utbildning och skulle kunna dela med sig av lite information om hur det går till och som vet lite? smile Tips o lite sånt hade verkligen uppskattats av hela hjärtat!

(Bjuder lite på trötta stavfel tongue)

- Med varma hälsningar /// CreativeX
Senast redigerat av CreativeX (18 juli 2014)

Bimmers of Sweden

klabbarpan
3 041 Inlägg
18 juli 2014
Klart det finns. Prata med aqulio. Finns bland mina vänner. Han går en sådan utbildning i detta nu. Mvh

Alfa Romeo 166
310 Inlägg
18 juli 2014
Jag gick lackeringsutbildning (vuxenutbildning på 40 veckor) 2012-2013 på Movant AB i Liljeholmen via arbetsförmedlingen. Överhört kul och grymt duktiga lärare. Fick även chans att lacka om min bil där smile Kontakta AF och nämn Movant och lyssna med dom.

Skrewdriver
48 Inlägg
18 juli 2014
Trådstartare
Är oerhört tacksam för era svar! Jag ska ta kontakt med AF och kolla läget där! Är starkt intresserad av det, så att jag hoppas att jag hittar något smile

Bimmers of Sweden

Sök