18 juli 2014
Trådstartare
(mod får gärna flytta om ämnet är felplacerat)
Hej!
Skall köra hem en segelbåtsvagn från Hunnebostrand. Då det är en 30-kärra i sämre bruksskick vill jag inte köra den 30 mil utan det får bli släp.
Båtvagnen är 220 cm bred vid utsidan hjulen, så de biltransporter jag har kollat på är för smala (ca 195 cm). En tanke jag hade var att placera vagnen uppe på hjulhusen men dessa är förmodligen för klena för vikten.
Så nästa tanke är att hitta ett släp som är högbyggt, dvs har hjulen under flaket, ta bort alla lämmar och sedan lägga båtvagnen på med hjulen hängande på utsidan. Alltså båtvagnens axlar ligger an flaket och dess hjul utanför.
Men det är svårare sagt än gjort att hitta en sådan vagn. Alla traditionella uthyrare (bensinstationer) som jag har ringt har bara vanliga lågbyggda släpkärror.
Så tips emottages varmt om någon känner till ett företag eller privatperson i området Uddevalla-Hunnebostrand-Dingle som har ett sådant släp som kan tänka sig hyra ut det. Tiden är om ca en vecka.
Som sista alternativ får jag ta av axlarna från kärran men detta undviker jag helst.
Svar i tråden eller pm går bra.
Tack på förhand.
mvh J
"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."