Turbokills Mercedes 300TDT Trimprojekt, MOTOR SÖKES!!! Se sida 6!
Jag ägde en BMW 525TD förut och blev förälskad i diesel, men Mercedes har i mina ögon alltid gjort finare bilar. W124 är den karossen jag tycker är snyggast och kombi ska det självklart vara. Nu har jag äntligen hittat en bra... Visa mer
I helgen, närmare bestämt i lördags, så togs det lite krafttag. Dieselpumpen sitter på plats igen och lite kontakter/slangar har blivit monterade kring den. Tyvärr tror jag att jag har varit lite väl ivrig när allt blev isärplockat. Jag tror dieselpumpen inte står i rätt läge, men detta får visa sig vid uppstart.
Förkammrarna ligger i avfettning och ska ultraljudstvättas idag, lika så spridarna. Kommer bli fint det här!
Var en sväng till garaget i lördags, blev en kortvisit men lite han jag göra!
Jag har monterat den ventilkåpan för att slipa och lacka om (silver). Samt fått en leverans med lite myspys. Idag beställdes även en kompletteringssats, lika bra att byta lite packningar när man ändå är där och pillar.
Jag är på jakt efter en ny motor så jag kan fixa en trimmad motor vid sidan av. Är det någon som har en OM603.960 så är jag intresserad. Skriv här eller i PM!