Tänkte jag skulle byta upp mig från orginal turbon 13c till en hx35.
Blir nya spridare, vet inte vilken cc än men ni får gärna rekommendera vad som blir bra, dock måste dom vara högohmiga.
3'lmm 2,5tums avgasystem hela vägen. och bygga om olja/retur blir det.
Jag har tänkt köra med 1bar i ladd på hx35:An även funderat på en V/K - kam. även en 531 topp ( Men tror inte det blir större skilland mellan 531 & 530 topp) annars är allt orginal. Sitter Klracings big dumpventil (25mm)
Men med hx35 vad tror ni man kommer att hamna på för effekt?
någon som vet mer om spooltime på hx35:orna? blir nog 14: avgashus.
toppen gör mkt med en sån turbo och redig ic sen en mellan register kam på det med brett register
IC:N gör endel och det blir en ny sådan men inte just nu. men kommer inom kort. toppen vet jag inte. mer kammen man borde satsa på då och se om någon kan porta den. skiljer inte jätte mycket på 531/530 topp 531:an har lite större ventiler det är det enda jag vet typ.
toppen gör mkt med en sån turbo och redig ic sen en mellan register kam på det med brett register
IC:N gör endel och det blir en ny sådan men inte just nu. men kommer inom kort. toppen vet jag inte. mer kammen man borde satsa på då och se om någon kan porta den. skiljer inte jätte mycket på 531/530 topp 531:an har lite större ventiler det är det enda jag vet typ.
stackars 4a med rätt stor turbo så är det ju gött att ha en redig topp och kam för att få en rolig bil att leka med vilket jag förstått att du gör. fråga viktor andersson han kan ha både topp och ic liggande nä du kan slipa in den med.. kam är svårt men sök runt och försök hitta en med bra register inte billigt men rally världen har det du söker
531 toppen har bättre utformade kanalen än 530 toppen. ventilerna är väl detsamma, förutom att 531 brukar ha natriumkylda avgasventiler.
531 topp hänger med till omkring 300hk utan bearbetning
Kanalerna i 531 är mycket bättre om du inte ska porta mycket ja. 531 har dock aldrig haft natriumkylda ventiler. Det sitter på 530 på b230fk/ft. Ingen direkt fördel med natriumkylda ventiler ändå.
Det går utan problem att trycka ut 500whp++ på en original 531 med rätt turbo+grenrör+insug. Sen blir det givetvis trevligare om den är ordentligt portad så man slipper köra 2+bar laddtryck.
Okej japp.någon som vet någon fakta om turbo:n, tror ni den kommer sitta fint!?
ja se till att ha en riktigt genomgången topp sprut och ic så blir det nog en go turbo att köra med!
kört några riktigt trimmade rödblock och se till att ha REGISTER och tänk inte som många andra att släng på ett stor jävla turbo bara för då är man fel ute då är det bättre att köra t5 från början som har bättre vrid!! vrid är allt på låga varv
hx35 är ju inte jätte stort..typ minsta lastbilssnurran.
smekallracing skrev:
smekallracing skrev:
TeamSML skrev:
Okej japp.någon som vet någon fakta om turbo:n, tror ni den kommer sitta fint!?
ja se till att ha en riktigt genomgången topp sprut och ic så blir det nog en go turbo att köra med!
kört några riktigt trimmade rödblock och se till att ha REGISTER och tänk inte som många andra att släng på ett stor jävla turbo bara för då är man fel ute då är det bättre att köra t5 från början som har bättre vrid!! vrid är allt på låga varv