lägg varningstriangeln i baksätet så kollar dom inte kofferten.,
vet av egen erfarenhet..
Gjorde exakt detta för 17-18 dagar sedan och bess gubben kände inte på koffertluckan.
Hade också den i baksätet för ett par år sedan, då öppnade han bakluckan och undrade var triangeln var
Till TS: Gissar på att du har pneumatiskt centrallåssystem? Om man har tex läckage (mycket vanligt på bla Mercedes) så kan det bli att någon dörr eller i detta fallet bakluckan inte låser sig eller inte låser upp sig ibland, brukar då funka att låsa och låsa upp igen Ska dock funka med nyckeln på luckans lås också annars e de ngt annat strul
Jag lägger alltid triangeln på passagerarstolen fram sen jag hade problem med bakluckan. Då är risken mindre att han missar den också Har aldrig varit med om att de öppnat bak efter det. Tror inte heller att det finns krav på att den ska gå att öppna så länge inte chassinummer eller liknande döljer sig där.
Ja men då går det säkert vägen. På mina fordon har bagageluckan alltid blivit öppnad, varje gång. Nej men jag lägger den i baksätet och håller tummarna känns som ganska säkert.
Någon skrev att det ska kontrolleras med reservdäcket: det är inget krav på reservdäck. :-)
Besiktigade min bil i Torsdags förra veckan, och han öppnade aldrig bagage luckan eller bakdörrarna. Tråkigt dock att jag ej fick ha mörktoning på mina främre sidorutor trots att de inte är så mörka. Så fick riva bort det så jag slapp få en 2:a.
Besiktigade min bil i Torsdags förra veckan, och han öppnade aldrig bagage luckan eller bakdörrarna. Tråkigt dock att jag ej fick ha mörktoning på mina främre sidorutor trots att de inte är så mörka. Så fick riva bort det så jag slapp få en 2:a.
Jo det vet jag, men med anledning till att min kompis bil blev godkänd trots att han har mörkare toning... Själv har jag en dotter på 11 månader som sitter fram, och att sätta solskydd på rutan är ungefär detsamma som att mörktona tycker jag (dock snyggare) men visst lagen är som den är.
besiktade min förra golf och den hade samma problem ..den gick igenom hade varningstriangeln i baksätet,han sa ingentin tittade inte ens på bakluckan.så anatgligen så går det bra
lägg varningstriangeln i baksätet så kollar dom inte kofferten.,
vet av egen erfarenhet..
Gjorde exakt detta för 17-18 dagar sedan och bess gubben kände inte på koffertluckan.
Hade också den i baksätet för ett par år sedan, då öppnade han bakluckan och undrade var triangeln var
Till TS: Gissar på att du har pneumatiskt centrallåssystem? Om man har tex läckage (mycket vanligt på bla Mercedes) så kan det bli att någon dörr eller i detta fallet bakluckan inte låser sig eller inte låser upp sig ibland, brukar då funka att låsa och låsa upp igen Ska dock funka med nyckeln på luckans lås också annars e de ngt annat strul
Är det ditt område? Berätta gärna mer! Låser inte upp med knapptryck på fjärren, låser heller inte upp med nyckel. Klickar bara i luckan när jag trycker på fjärren.
Körde som jag stulit bilen för några dagar sen över ett farthinder och då funkade luckan någon timme.
Sliter igång tråden lite. Jag ska besikta min volvo 242 -76 i veckan och passagerardörren är lite seg öppnad. Den låser som sig så man får rycka lite. Men den går ju upp. Är det något besiktningen kommer att slå ner på?
Sliter igång tråden lite. Jag ska besikta min volvo 242 -76 i veckan och passagerardörren är lite seg öppnad. Den låser som sig så man får rycka lite. Men den går ju upp. Är det något besiktningen kommer att slå ner på?
Mvh Erik!
Låt mig svara dig med en motfråga. Medför det på något sätt en trafikfara?
Mvh Erik!
Låt mig svara dig med en motfråga. Medför det på något sätt en trafikfara?
hehe nej, tror det är säkrar om man ska skjutsa något fyllesvin!
Mvh Erik!
Går den ej att öppna utan våld så ja det är 2a . Min gamla 9000 fick för 3 st dörrar var ej öppningsbara. Dom gick o öppna men man fick slita i handtaget.
Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Mvh Erik!
Är ju lätt att fixa problemet på 240 annars. Bara att ta isär.och skruva så staget blir lite kortare.
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!