Någon som har nån sladdkarta till Biltema´s bilstereo cd spelare..? Jag vet "Biltema suger" men just nu är det de enda ja har för tillfället så om någon har nått liggande så skulle det vara till stor hjälp..
En gul och en röd kabel kvar att koppla till cdspelar sockerbiten, längre kommer vi inte
Tackar för svar.
- Oj! Redan 200 km/h?
- Uhm kan bero på att vi kör nerför Hallandsåsen....
få se nu den gula kabeln kan du ju strunta i den ska du koppla om du vill att stereon ska stängas av när du vrider av tändningen den röda kabeln ja det kommer jag ej i håg står det inget på kablarna då
Den röda och den gula ska kopplas ihop... Röda e strömmen, gula e minnet. Och vill du att den ska stängas av när du slår av tändningen måste kablarna gå via tändningslåset. Mvh Thomas
Hmm, är den en Opel Calibra du ska skruva i? hade ett visst meck med att byta huvudenheten i min Opel Vectra. Visade sig att plus och minus på den röda och gula var vända tvärtom vilket tydligen Opel haft förkärlek att göra i dessa fordon. Koppla in som föregående talare föreslagit och fungerar det så kör på... fungerar det inte utan radion tappar minnet så fort du vrider av tändningen så byt plats på röd och gul. Det fungerade för mig.