Håller på att byta pinjongtätning i bakaxeln på min Volvo 940. Hur ska man få loss tätningen när man skruvat bort kardan och medbringaren?? Den sitter som berget! Tacksam för svar! MVH
Okej, det är själva kanten på bakaxeln man behöver vara försiktig med så den inte blir ojämn? Annars är det inget speciellt där inne som lätt går sönder??
Nu har jag fått bort det ni ser på bild ett.. vad är det för nått? en del av packboxen? Hur får jag bort det sista? (Bild 2) På samma sätt, genom att rycka och bända? Hoppas någon kan hjälpa mig, vill inte ha sönder något, MVH
Borrade hål i den och försökte bända loss den med kraftig skruvmejsel men det gick inte. Höll på å drog allt vad jag hade med polygrip, trodde aldrig den skulle lossa.. men till slut gick det!
Kommer inte ihåg riktigt i tid tyvärr. Vid det tillfället jag skruvade loss kardan och medbringaren orkade jag inte slita så mycket med tätningen, blev trött på det så bilen fick stå ett par dagar. Ha på ordentligt med rostlösning så går det nog tillslut!