4862
Sök

Svullet bakdäck, byta på garanti?

59 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Hej på er Garaget!

Det är som så att jag har 4 nya sommardäck på bilen och upptäckte häromdagen missljud från ena bakdäcket, plockade loss detta och såg att däcket var svullet.

Nu till min fråga: Däcken satt på bilen när jag köpte den (köpte bilen för 2 veckor sen) och han jag köpte den av är bortrest i 2 veckor..

Däcken som sitter på är Sunny 3900, går det att ordna ut ett nytt däck själv på någons sorts garanti eller något? Jag har ju inget kvitto på däcken.

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
13 maj 2007
Låter som att det där blir svårt, de ästa e vl att inrikta sig på att köpa ett par nya däck:) dacklonline.se har ju bra priser..

V8 - 4 Life

59 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Men kom igen! Någon mer måste ju veta?

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

Drifttekniker VA
580 Inlägg
14 maj 2007
Du fixar det genom garanti. Men du behöver troligtvis ett kvitto eftersom det inte var du som köpte dom. Du kan ju be killen du köpte bilen av att han ringer till däckfirman och talar med dom och att han talarom att du kommer istället för honom då borde det nog funka. Om dom inte är för trångsynta vill säga.

28 Inlägg
20 maj 2007
Tror inte du kan få någon garanti om du inte har kvittot kvar eller åkte dit själv och köpte dom. Ifall dom inte är trångsynta, men jag tror det är fallet wink

Sök