Liten update, hämtade ut de sista i delväg till motorn, dvs turbo, styrenhet, startmotor, generator och tändkassett, såg förövrigt att det var en 90Amp generator, tufft med lite biffigare doning, original till 1200an är väll 35 i bästa fall
Saab B204an och Opel R25 lådan ihopskruvade, snacka om tur, skulle konka på lådan sjävl och få den på plats, fick hjälp av nån högre uppsatt så spline på lådan och spline på motorn var på rätt ställe, inte nådigt så nöjd jag blev, KLOCK sen satt lådan på plats, allt passade, ska dra bak lådan igen och mäta lite, så jag vet hur mycket kopplingsarmen måste byggas om
Snurran, fanns en liten kul skylt på den, står enkelt beskrivet, Ge blanka F i att stoppa in fingret i turbon då den snurrar, du kan göra dig illa... mitt svar på de: No shit, Sherlock
generator och lite rördelar för turbon
styrenheten, de enda som skroten tog betalt för, 320 spänn tror jag dom tog, hela paketet med turbo, styrenhet, start och generator gick på 500 med allt
tändkassetten kom igår, köptes i Sundsvall, övriga delar levererades av Lycksele Bildemontering
nästa steg är att dra fram karossen och låta kapskivorna leka i golvet och i motorrummet, ska göra fästen för intercoolern också, liten och nätt 900 intercooler, äldre 900an alltså, den funkar fint åt mig som inte ska ha ut 400 hästar, går ju byta till en av dom större jag har liggandes senare, fördelen med den lilla är att den rymms utan några som helst modifieringar