Jaha? Ok vi fortsätter med antagandet att BMW är en komplett skitbil, sälj din skrothög till 323Ci snarast Steifan för att den rostar har du redan noterat och uppenbarligen är du även rädd för att den rasar när som helst!
Så tar vi istället en titt på alternativen till BMW, och precis som du gjort med detta märke så noterar vi varenda litet fel som kan inträffa oavsett hur liten sannolikheten är för att det inträffar och utesluter då märket. Då kan vi bara efter en snabb koll räkna bort de vanligast förekommande märkena:
Volvo, SAAB, Mercedes, Audi, Alfa Romeo, Nissan, Mitsubishi, Toyota, Lexus, Fiat, Lancia, Renault, Peugeot, Citroen, Rover, Jaguar, Cadillac, Chevrolet och många fler.
Alla dessa märken har, hemska tanke, svagheter likt dom flesta produkter som gjorts oavsett kategori.
Eller så inser man att det aldrig byggts en bil som är fullständigt felfri, och så använder man sig istället av en annan metod för att jämföra:
-Vilket märke har minst fel som sannolikt kommer att orsaka ett haveri?
-Hur många produkter har en biltillverkare sålt samt hur många av dessa har drabbats av problem?
-Hur nöjda är dom som använder produkten?
Och liknande frågeställningar, jag tror inte jag behöver skriva ut det i klartext för dig.
Sedan vill jag titta närmre in i det material du länkar till, det är dels några som råkat ut för problemet eller symptom på problemet och dels några sidor som vill sälja delar till en. Lite som att döma ut alla bilar med kamrem för att det inträffat några haverier eller lita på vad ett politiskt parti skriver på sin hemsida.
Men i den fjärde länken står något lite intressant med tanke på hur du målat upp detta som något som kan inträffa när som helst:
"The odds of it falling off may be increased by aggressive driving and so far as to suggest it happens when the chassis of the car is spun around on the pavement (like at the race track)."
Det spekuleras alltså i att bulten kan lossna när motorn utsätts för extrema påfrestningar? Ok, BMW´s oljebultar är nog den enda delen någonsin i någon motor som kan ta skada av aggressiv körning, övervarv, eller att en bil tappar kontrollen och snurrar 180 grader på en bana vilket jag tolkar den senare delen som. Aldrig att en Volvo, Mercedes eller något annat märke riskerar motorskador efter något sådant!
Så till trådskaparen om du trots allt vågar dig på att köpa en skitbil som BMW så kan du alltid kontrollera om varningslampan för uteblivet oljetryck fungerar på din bil, och stänga av motorn om den skulle tändas under körning precis som det rekommenderas i instruktionsboken på vilken bil som helst!
Så tar vi istället en titt på alternativen till BMW, och precis som du gjort med detta märke så noterar vi varenda litet fel som kan inträffa oavsett hur liten sannolikheten är för att det inträffar och utesluter då märket. Då kan vi bara efter en snabb koll räkna bort de vanligast förekommande märkena:
Volvo, SAAB, Mercedes, Audi, Alfa Romeo, Nissan, Mitsubishi, Toyota, Lexus, Fiat, Lancia, Renault, Peugeot, Citroen, Rover, Jaguar, Cadillac, Chevrolet och många fler.
Alla dessa märken har, hemska tanke, svagheter likt dom flesta produkter som gjorts oavsett kategori.
Eller så inser man att det aldrig byggts en bil som är fullständigt felfri, och så använder man sig istället av en annan metod för att jämföra:
-Vilket märke har minst fel som sannolikt kommer att orsaka ett haveri?
-Hur många produkter har en biltillverkare sålt samt hur många av dessa har drabbats av problem?
-Hur nöjda är dom som använder produkten?
Och liknande frågeställningar, jag tror inte jag behöver skriva ut det i klartext för dig.
Sedan vill jag titta närmre in i det material du länkar till, det är dels några som råkat ut för problemet eller symptom på problemet och dels några sidor som vill sälja delar till en. Lite som att döma ut alla bilar med kamrem för att det inträffat några haverier eller lita på vad ett politiskt parti skriver på sin hemsida.
Men i den fjärde länken står något lite intressant med tanke på hur du målat upp detta som något som kan inträffa när som helst:
"The odds of it falling off may be increased by aggressive driving and so far as to suggest it happens when the chassis of the car is spun around on the pavement (like at the race track)."
Det spekuleras alltså i att bulten kan lossna när motorn utsätts för extrema påfrestningar? Ok, BMW´s oljebultar är nog den enda delen någonsin i någon motor som kan ta skada av aggressiv körning, övervarv, eller att en bil tappar kontrollen och snurrar 180 grader på en bana vilket jag tolkar den senare delen som. Aldrig att en Volvo, Mercedes eller något annat märke riskerar motorskador efter något sådant!
Så till trådskaparen om du trots allt vågar dig på att köpa en skitbil som BMW så kan du alltid kontrollera om varningslampan för uteblivet oljetryck fungerar på din bil, och stänga av motorn om den skulle tändas under körning precis som det rekommenderas i instruktionsboken på vilken bil som helst!
Senast redigerat av Rquired (6 maj 2012)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
0
0
0
0