Evildan skrev:
Cracksoup skrev:
Evildan skrev:
Du påstod att
du äger en AUDI i inlägget, det gör du med andra ord inte även om du betalar allt.
Vidare hoppas jag att ni båda är medvetna om att det ni begår är ett försäkringsbedrägeri, en så kallad skenförsäkring. Det spelar en stor roll den dagen något händer och försäkringen behöver utnyttjas och din mor kan bli utan ersättning. Nyligen skapades en tråd då TS riskerar att bli utan ersättning då försäkringsbolag misstänker oegentligheter i dennes försäkring.
Ja men herregud vad ska jag säga då? Ska vi leka ordpolis nu också eller? Ursäkta mig så hemskt mycket, menade självfallet att jag kör en bil som min mor äger, där jag skötte affären, betalar försäkring, skatt, bensin, reparation och annat underhåll, där det enda hon gjorde var att skriva på pappren. Nöjd?
Jag lovar dig att du inte behöver bry dig ett skit om vad vi gör och inte gör, för det påverkar inte dig
Jag är fullt medveten om allt du just sa, annars hade vi aldrig gjort som vi gjorde. Jag valde att betala 280kr i månaden i försäkring i stället för över 800:-. Jag tyckte det var rimligt och så gör även en
stor majoritet av bilägare under 25 år. Killen jag köpte bilen av var 23 och hade den i sin tur på sin farsa.
Mind your own business säger jag bara.
Att du sitter och begår försäkringsbedrägeri på detta vis är min och alla andras sak, vi som äger våra bilar själv istället och därmed betalar för sådana som dig via våra premier.
Du resonerar väldigt juvenilt och ignorant, om någon annan gör på ett visst vis är det alltså legalt att göra så, det är vad du just skrev här ovan.
Om fler personer exempelvis stjäl hjul från bilar är det alltså enligt ditt resonemang ett helt rimligt vis att dryga ut sin kassa.
Eller är det endast valfria brott som du själv gör som är okej?
Vem innehar rätten att avgöra det anser du? Är det enskild person eller är det befintliga regelverket? I detta fall villkoren för att få teckna en försäkring.
Så eftersom något anses för dyrt är det okej att begå brott kan jag tolka det som då du menar på att det är kostnaden som fått er att göra så här. Snattar mor och son tuggummi på Coop tillsammans också om du nu skulle bli sugen men inte tycker dig ha råd, det är dessutom ett brott med lägre straffskala än försäkringsbedrägeri.
Snattning drabbar även oss andra konsumenter som betalar för oss, precis som det drabbar oss via premierna.
Ps. Jag har inte sagt någonting, jag skriver, likaså gör du.
(Vad jag kan läsa mig till, men du kanske överlåter även det till din mor).