Inhandlade mig en vinterkälke som går lite skumt, Denna har ett laddtryck på endast ca 0.3 bar vid ~2000 och fortsätter hålla detta tills ca ~ 4.5-5000 rpm då laddar den ca 0.5 bar.
Vad kan detta bero på? Den är alltså väldigt seg spoolad.
sprickor eller så kanske wastegaten står lite öppen.. svårt med sånt där gammalt och säkert 400 idioter varit på och skruva..
endast 5 ägare med mig inkluderat! Så förhoppningsvis lite mindre än 400 idioter som varit där och fipplat Men brukar avgashusen spricka på dessa?
Räcker ju med en idiot tyvärr... Går den schysst i övrigt? Kollat tryckrör IC efter sprickor? Inte så enkelt att WG armen hoppat av? Inte helt ovanligt
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
sprickor eller så kanske wastegaten står lite öppen.. svårt med sånt där gammalt och säkert 400 idioter varit på och skruva..
endast 5 ägare med mig inkluderat! Så förhoppningsvis lite mindre än 400 idioter som varit där och fipplat Men brukar avgashusen spricka på dessa?
Räcker ju med en idiot tyvärr... Går den schysst i övrigt? Kollat tryckrör IC efter sprickor? Inte så enkelt att WG armen hoppat av? Inte helt ovanligt
Tyvärr är det ju så! Den går fint i övrigt, Lite högtomgång men antar det har att göra med öppna dumpen. Har hämtat en återcirkulerande som ska på ikväll! Kan kolla angående armen.
Har ej hunnit bygga något för att testa läckage ännu, Men visst är det vanligt att plastgavlarna i ic:n brukar fara? Kanske är därav?
endast 5 ägare med mig inkluderat! Så förhoppningsvis lite mindre än 400 idioter som varit där och fipplat Men brukar avgashusen spricka på dessa?
Räcker ju med en idiot tyvärr... Går den schysst i övrigt? Kollat tryckrör IC efter sprickor? Inte så enkelt att WG armen hoppat av? Inte helt ovanligt
Tyvärr är det ju så! Den går fint i övrigt, Lite högtomgång men antar det har att göra med öppna dumpen. Har hämtat en återcirkulerande som ska på ikväll! Kan kolla angående armen.
Har ej hunnit bygga något för att testa läckage ännu, Men visst är det vanligt att plastgavlarna i ic:n brukar fara? Kanske är därav?
En okulär inspektion kommer du långt på. Släng den öppna dumpen så långt bort du man. Kan den va trasig så det är den som är boven? Spruckna gavlar och slangar är inte ovanligt
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Läckage är det första du ska kolla på alla slangar du hittar. Testa även startgas vid insugspackning och spridarna. Släng som sagt den öppna dumpen så långt bort du kan. Motronic systemet på b230et är känsligt då det inte har lambdasond som kompenserar vid eventuella fel.