Undrar om någon annan har haft problem med wiseco kolvbultar?? Mina krökte sig efter några få timmars körning. Har reklamerat dem men det var tyvärr inget dem tog på sig Så tänkte kollat om fler haft samma problem
Nu har jag ingen aning om vad för motor eller körstil du har. Jag undrar dock om det är kolvbulten som krökt sig och inte något annat?
Undetmålig smörjning av kolvbulten? höga varvtal? dålig genometri i motorn?(för höga varvtal förhållande till kolvens vikt/vevaxellängd. Eller att det smugit sig ner E85 i tanken och en lite för optimistisk tändvinkel? Antingen med flit eller av misstag.
hm
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det är en b230 med 16v topp och ja det var E85 bromsade 489hk å 607nm hann knappt köra med den innan detta hände så har nog inte vart så mkt beroende på körstil/ varvtal varvade ej mer än org
Sen ang tändningen så har vi använt samma mapp med exakt samma tändning till flerflertalet andra motorer med liknande spec.. och där har det inte vart några problem alls och där har det i vissa fall vart med org kolvar
Förklarningen jag fick av wiseco är att det kommit in vätska i cylindrarna
Sen ang tändningen så har vi använt samma mapp med exakt samma tändning till flerflertalet andra motorer med liknande spec.. och där har det inte vart några problem alls och där har det i vissa fall vart med org kolvar
Det är modigt att inte mappa tändläget mot spikning utan bara ta en mapp av en kompis. Jag tror det är där du ska börja titta efter problemen.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-