Tjena tjena. Ja jag köpte en v70R för några veckor sedan och den har gått riktigt bra Men i häljen blev det att installera en turbo mätare och kolla trycket Med jag får bara 0.55 att visa på mätaren och det är stadigt, så började jag googla lite och på alla ställen så stog det att det ska vara 0.9bar Var ska felet kunna ligga? Bilen i övrigt är orginal förutom ett insatsfilter och halvsats avgassystem Men motorn är orginal i övrigt vad jag vet och har aldrig varit trimmad. Det jag nyligen gjort är att jag bytte slangen mellan insug och dump Jag börjar funderar lite på magnetventilen som jag hört talas om brukar krångla
Låter som den bara går på grundladd ja, dvs din magnetventil höjer ej laddet. Gör en koll med felkodsläsare och se vad den säger. Förmodligen bara trasig magnetventil.
Ja lite skilnad blir det väl nog att få upp laddet till de normala som är 0.9 som jag har hört det ska vara Jag vet inte om magnetventilen är bytt för så kanske en ny sådan skulle sitta bra
får du upp laddet från 0,55 till 0,9, så blir det en enormskillnad,,jag köpte en magnetventil på Volvo,köp inget kinaskit,har för mig att den kostade under 500.-
okej. och jag som tycker den går passligt bra nu så den börjar vel gå som fan om man får den i skick jag var in till volov idag och bestälde lite saker, frågade pris på magnetventilen den kostar på volvo här där jag bor 80€ som motsvarar något på 700kr, men detta volvo som finns här är känd för att vara dyrt så på andra ställen är det sekert billigare
Nu har jag hittar felet som var ganska lätt i slutänden efter lite sökning och meckning Min turbo mätare visar för lite tryck, när jag fick prova en annan Så nu blir det nog en ny mätare Funderade på en HKS nu som kanske ska måsta va bra?