Tänk på att det lätt och snabbt blir pengar i sjön om du börjar ändra och fixa för mycket med en så pass gammal bil. Modellen däremot är definitivt lämplig att äga och fixa då den är en blivande klassiker. Den kanske till och med kan räknas in som det redan nu. Det finns säkert möjlighet att klassikerförsäkra en gammal fin Gti även om det brukar betyda en massa extra krav.
Mitt råd är att du försöker hitta ett så bra exemplar som möjligt, betala gärna betydligt mer för en fin än för en sliten, och sedan fixar du upp den i ett fint originalskick. Utöver det skulle jag kunna tänka mig att en försiktig sänkning och lite snygga fälgar (utan att överdriva) skulle göra mycket. Att börja fundera på röd läderklädsel etc vore däremot snabbt väldigt dyrt, pengar som bara försvinner.
Tyskland är landet att söka styling och delar i. Lär dig vad de olika sakerna heter på tyska och sök på ebay.de. Där finns en hel del.
Blir det billigt? Nej.
Är det värt den stora extra slanten det blir jämfört med det klokare rådet att skaffa en 1.8cl? Det vet bara du.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.