3237
Sök

B230fk eller b20

Non stop driving
402 Inlägg
9 januari 2015
Trådstartare
#1
Hur funderat lite. Vilket är egentligen enklast.

Om man nu vill kunna drift lite med bilen.

Bygg upp b20n som redan sitter i lite är ju gjort redan men en del kvar isf.

Eller få tag på en b230fk med låda. Komplett med allt och sen bygga i det?
Då måste det reg. Bea. Med. Men vilket är det mest värt att göra?

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

786 Inlägg
9 januari 2015
#2
Helt klart fränare med b20 när dessa används lite nu för tiden.

Lättaste med b230fk för ekonomin..

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

Non stop driving
402 Inlägg
9 januari 2015
Trådstartare
#3
Men det funkar alltså att drifta på asfalt med plågad b20?

Ja precis. Lite så jag tänkte men då måste mycket byggas om igen. Vet inte om man måste göra om kardantunnlen och sånt? Sen ska el dras och rätt boxar. Och reg bes.

En komplett motor b230fk eller någon sån finns för 4000 5000.
Och dubbla 45 fajs 4000. Bra fråga vad man vågar sig in på.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Skåning
739 Inlägg
9 januari 2015
#4
Jag hade turbokonverterat B20:an om jag var dig och eventuellt monterat sprut på den.
Det är ju i alla fall inte direkt jättevanligt att se smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Non stop driving
402 Inlägg
9 januari 2015
Trådstartare
#5
Det är något jag oxå kom på idag. Det är ju det lättaste. Jag vet tyvärr bara inte hur man gör med förgasarna i turbokonverntering eller hur man monrerar sprut på den. Men det tycker jag lät som en väldigt bra ide.
Så jag motager gärna hur man gör det eller ev. Länkar där folk har gjort det.
Turbokonverntering låter ju rätt kul! smile

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Skåning
739 Inlägg
9 januari 2015
#6
Kolla in Skogenracings hemsida och guide här på Garaget om turbokonvertering.
Där har du att läsa ett bra tag smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Non stop driving
402 Inlägg
9 januari 2015
Trådstartare
#7
Det ska jag göra då. Har dom en guide här på garaget? Måste ju tittas på isf. Skönt att få lite instruktioner. Och inte bara gissa sig till saker. Googla hjälper ju inte alltid

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Skåning
739 Inlägg
9 januari 2015
#8

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Non stop driving
402 Inlägg
10 januari 2015
Trådstartare
#9
Har en e topp liggande är väl 44 in och 37 ut. Portad. Räcker den toppen flödes mässigt eller måste man ha en sån värsting topp med 47 in och 38 ut?
Räcker den toppen E toppen. sen ett par fajs 45 på det.
Har kg17 kam men krävs det någon annan kam? Vill ju gärna ha lite tomgång på den med. Funderade på kg19.
Så man kam drift lite på asfalt?
Motorn är från 73 74. Är det m stakar i den? Glömde titta på det när jag tog bort oljeteåget.
Senast redigerat av Link_696 (10 januari 2015)

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.


Sök