3112
Sök

Läckage fördelare 940

TSR
100 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Hej har hört att det antingen behövs en ny fördelar platta Kostar ca 4500kr på bilia
Eller att man byter packboxen och orgingar och sedan två st fiberbrickor nu är frågan vart får man tag på det?

Forummoderator
26 369 Inlägg
19 september 2012
Eh..Volvo? Haha.
Eller Mekonomen..men jag föredrar Volvo faktiskt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 639 Inlägg
19 september 2012
Sitter ingen packbox där, Plocka bort fördelarlock samt rotor, sedan kommer du åt att ta bort resten, På fördelaraxeln som går in i kamaxeln så sitter det 2st o-ringar som brukar ge sig. Dessa kostar 26:- för båda två på Volvo.

TSR
100 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Jag har bytt båda oringarna men det läcker som ett såll iaf ?

1 639 Inlägg
19 september 2012
jimb_o skrev:
Jag har bytt båda oringarna men det läcker som ett såll iaf ?

Knepigt :-/ Är du säker på att det är därifrån det läcker då? Har du uteslutit ventilkåpspackningen? Om den läcker i bak-kant så rinner det ju ut på ungefär samma ställe.

1 915 Inlägg
19 september 2012
Sitter visst en packbox i fördelaren! tongue
Minns jag rätt så är storleken 13X20X5.
Stålbrickan måste ju bort för att komma åt packboxen, den bör bytas ut mot en ny fin, kommer säkert bli skadad när den tas bort.

Förr fanns det en repsats med packbox, bricka, o-ring att köpa till fördelaren av en privatperson på hans hemsida, men vet inte om han fortfarande säljer, hemsidan funkar iaf inte längre.
Testa googla, så kanske du hittar nåt.

Packboxen finns inte att köpa på volvo. Men o-ringarna har dom.
Enligt Volvo så går inte fördelaren att ta isär och renovera, utan det är en ny som gäller om den läcker. Men de vill ju bara tjäna pengar!

Eller så köper du en beg fördelare på skroten!

Munkis skrev:
Sitter ingen packbox där

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

1 639 Inlägg
19 september 2012
Louksor skrev:
Sitter visst en packbox i fördelaren! tongue
Minns jag rätt så är storleken 13X20X5.
Stålbrickan måste ju bort för att komma åt packboxen, den bör bytas ut mot en ny fin, kommer säkert bli skadad när den tas bort.

Förr fanns det en repsats med packbox, bricka, o-ring att köpa till fördelaren av en privatperson på hans hemsida, men vet inte om han fortfarande säljer, hemsidan funkar iaf inte längre.
Testa googla, så kanske du hittar nåt.

Packboxen finns inte att köpa på volvo. Men o-ringarna har dom.
Enligt Volvo så går inte fördelaren att ta isär och renovera, utan det är en ny som gäller om den läcker. Men de vill ju bara tjäna pengar!

Eller så köper du en beg fördelare på skroten!

Munkis skrev:
Sitter ingen packbox där

Precis som jag skrev i inlägget ovan wink La även in en länk på hur arbetet ska utföras smile Dock skulle jag i det här läget hellre åka å hämta en ny för en 50-lapp på skroten tongue

TSR
100 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Bra guide smile
Men som du sa jag provar nog med en från skroten och sen kan jag leta bricka om den inte funkar smile

1 639 Inlägg
19 september 2012
jimb_o skrev:
Bra guide smile
Men som du sa jag provar nog med en från skroten och sen kan jag leta bricka om den inte funkar smile

Låter som en bra idé smile Ingen mening å palta med sånt där om man inte behöver smile Syns ju på bilen på skroten om den som sitter där läcker smile

TSR
100 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Har hittat brickor så nu ska jag bara beställa packbox smile

1 283 Inlägg
23 september 2012
Har nog en sån liggandes som du skulle kunna få för en 50-lapp smile

29 Inlägg
13 januari 2015
Nu drar jag igång en gamal tråd. Men jag har försökt hitta nu fiberbrickorna och packboxen tillfördelarn men hittar ingenstans. Vars fick du tag i dom jimb-o ?

309 Inlägg
14 januari 2015
jossi74 skrev:
Nu drar jag igång en gamal tråd. Men jag har försökt hitta nu fiberbrickorna och packboxen tillfördelarn men hittar ingenstans. Vars fick du tag i dom jimb-o ?

Vet du måtten på packboxen så åk till hydroscand o köp där. Dom har alla sorter o storlekar. Gjorde de till en golf gti 16v.
Senast redigerat av PETROLHEAD (14 januari 2015)

29 Inlägg
14 januari 2015
Jo dom kan ju ha tack. men de va just dom där fiberbrickorna som jag verkligen inte hittar

1 938 Inlägg
14 januari 2015
Har inte hydraulfirmorna sånt? Har en hel låda me sånt där jox, minns inte vart ja köpte, men typ 100 spänn för en låda med 50 st av 20 storlekar typ.
Kolla hydraulfirmorna.

29 Inlägg
14 januari 2015
ska göra de tack så mycket.

Sök