Lånar tråden och hoppas jag har mer tur än trådskaparen med att få iallafall 1 svar 😉 haha
Bil = Volvo v50 från 08-09 nånting med 1,8 F skit motorn
Misstänker att polaren generator gett upp! (konstigt nog lyste aldrig laddningslampan eller något felmeddelande ??? 😐)
Det började med ett vinande ljud remsidan vilket ja tror är från generatorn som strax efter slutat ladda och luktar lite klassisk elektronik.
Läst att andra även som i detta fall med kass generator haft konstant lysande lampor i instrumentet fast nyckeln tagit ur. låter som det värkar vara normalt men enligt mig låter det mer som det är kortis någonstans!
Ska få ner bilen till jobbet o mäta lite mer innan ja byter generator men vill fråga om någon vet mer om detta symptom på dessa bilar och som trådskaparen undrade, måste ny programvara installeras vid byte av generator om jag köper en eftermarknads istället för original?
* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!