3846
Sök

Nolla motor Peugeot Partner 2.0 Hdi 2001

2 Inlägg
20 januari 2015
Trådstartare
#1
Hej
Har fått en partner 2001 men topp och kam ligger bak i skåpet.
någon som vet hur man nollar in kam / topp / motor på en sådan?
Har inte titta själv ännu men får bilen snart och behöver hjälp.

338 Inlägg
20 januari 2015
#2
Vet inte hur man gör,
Men varför är det bortplockat?
Skulle vara bäst om du fick ta på en arbetsbeskrivning, jag tycker att en peugeut återförsäljare borde kunna fixa det åt dig (köpa eller få)

930 Inlägg
21 januari 2015
#3
finns det inga markeringar på toppen / kammarna och på remhjulet?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

2 Inlägg
21 januari 2015
Trådstartare
#4
Topppackning trasig men inte jag som plockat isär.
Har inte bilen hemma än så jag har inte kunnat se om det är märkt från den som rev isär den.
Den har aldrig kokat och ingen sörja i olja eller vatten.
Fick den gratis så tänkte skruva ihop men byta lite delar när den ända är isärtagen.
Tror det var lättast att ta bort kamaxel innana man tog bort bulten för toppen, är rätt trångt har jag för mig.

2 021 Inlägg
24 januari 2015
#5
Vevaxeln nollas med ett specialverktyg i svänghjulet, men om du tar bort startmotorn borde det kanske det gå med en bult kamdrevet nollar du med en m8 bult, högtryckspumpen går att nolla med en borr eller liknande, behöver dock inte göras, jag brukar strunta i det.


2 021 Inlägg
24 januari 2015
#6
tror att vevaxeln är nollad när alla fyra kolvar står jämnt med varandra i mitten.


214 Inlägg
24 januari 2015
#7
Rille0 skrev:
tror att vevaxeln är nollad när alla fyra kolvar står jämnt med varandra i mitten.

Öh, nej!

930 Inlägg
24 januari 2015
#8
cyberk2 skrev:
Rille0 skrev:
tror att vevaxeln är nollad när alla fyra kolvar står jämnt med varandra i mitten.

Öh, nej!

Nej nej nej, 1 an och 4 an ska stå i topp, men de är ingen garanti ska finnas markeringar som man ska följa.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

2 021 Inlägg
25 januari 2015
#9
Kamulen skrev:
cyberk2 skrev:
Rille0 skrev:
tror att vevaxeln är nollad när alla fyra kolvar står jämnt med varandra i mitten.

Öh, nej!

Nej nej nej, 1 an och 4 an ska stå i topp, men de är ingen garanti ska finnas markeringar som man ska följa.

kan såklart ha fel, längesen jag lyfte bort toppen på en Dw motor, Tu motorerna är iaf nollade när alla kolvar står jämnt, och nej, det finns inga "markeringar" på dessa motorer..
Senast redigerat av Rille0 (25 januari 2015)



Sök