3009
Sök

Skyltspray

118 Inlägg
13 november 2005
Trådstartare
jag hittade en annons på "köp o sälj"  (där det stod Helt laglig skyltspray (photoblocker) gör din nummerplåt osynlig för fartkameror. Nu endast 239 kr. Mer info hittar du på smartaprylar.nu) hur fan kan det vara lagligt????

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2005
calibrafromfinland skrev:
jag hittade en annons på "köp o sälj"  (där det stod Helt laglig skyltspray (photoblocker) gör din nummerplåt osynlig för fartkameror. Nu endast 239 kr. Mer info hittar du på smartaprylar.nu) hur fan kan det vara lagligt????

För att enlig lagen så ska skylten var läsbar för det mänskliga ögat, inte för en kamera. Detta pga att lagen är skriven långt innan detta problem äns var aktuellt. Så svaret är ja,den är laglig. än så länge.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

271 Inlägg
13 november 2005
Men det är tveksamt om det fungerar, jag tror inte på det.

30 Inlägg
13 november 2005
det funkar polaren har det på sin big_smile

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
13 november 2005
Men dagtid då? Då blixtrar ju det inget.. Hur funkar den då??

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2005
Warcry skrev:
Men det är tveksamt om det fungerar, jag tror inte på det.

Med tanke på att när jag skulle fota bilen efter att jag avaxat upp den p putsat som en galning fick en vit regplåt utan redigering. undrade först vafan de berodde på em nkom sen på att jag råkade svabba över den me lite vax också. så om lite vax kan få en regplåt att blänka så iaf några minuter efter pålägg borde en för ändamålet avsedd spray no gklara jobbet. Är ju inte kärnfysik vi snackar om direkt.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 571 Inlägg
14 november 2005
jag kan intyga att det fungerar, vi har provat med en vanlig kamerablixt.

Sök