Har under en längre tid provat olika torkarblad hit och dit. Allt från svin dyra flatblade modeller, med och utan spoilers, till Biltema. Och tycker inte att några av dom jag provat ligger åt som dom ska! Alltid är det någon fläck på vindrutan som blir kvar efter att bladet vispat förbi. Någon som har några tips? Har själv tänkt att montera lite kortare fjädrar på torkararmarna för att få bladen att ligga åt lite mer men det kanske är dumt?
Har under en längre tid provat olika torkarblad hit och dit. Allt från svin dyra flatblade modeller, med och utan spoilers, till Biltema. Och tycker inte att några av dom jag provat ligger åt som dom ska! Alltid är det någon fläck på vindrutan som blir kvar efter att bladet vispat förbi. Någon som har några tips? Har själv tänkt att montera lite kortare fjädrar på torkararmarna för att få bladen att ligga åt lite mer men det kanske är dumt?
Har under en längre tid provat olika torkarblad hit och dit. Allt från svin dyra flatblade modeller, med och utan spoilers, till Biltema. Och tycker inte att några av dom jag provat ligger åt som dom ska! Alltid är det någon fläck på vindrutan som blir kvar efter att bladet vispat förbi. Någon som har några tips? Har själv tänkt att montera lite kortare fjädrar på torkararmarna för att få bladen att ligga åt lite mer men det kanske är dumt?
Tack på förhand för all hjälp och tips!
Byt torkararmarna, dom är slitna:)
zzr94092 skrev:
precis,min tanke åxxå,ang armarna..
Kanon! Då ska jag leta rätt på nya armar. Annars kanske dessa "hjälper"? (Väldig ironi i denna fråga måste jag tillägga)
Har under en längre tid provat olika torkarblad hit och dit. Allt från svin dyra flatblade modeller, med och utan spoilers, till Biltema. Och tycker inte att några av dom jag provat ligger åt som dom ska! Alltid är det någon fläck på vindrutan som blir kvar efter att bladet vispat förbi. Någon som har några tips? Har själv tänkt att montera lite kortare fjädrar på torkararmarna för att få bladen att ligga åt lite mer men det kanske är dumt?
Tack på förhand för all hjälp och tips!
Byt torkararmarna, dom är slitna:)
zzr94092 skrev:
precis,min tanke åxxå,ang armarna..
Kanon! Då ska jag leta rätt på nya armar. Annars kanske dessa "hjälper"? (Väldig ironi i denna fråga måste jag tillägga)
Ska kolla upp vad dom kostar för det verkar inte vara någon firma som har dom i lager men hitta några begagnade som endast suttit på i 1500 mil och dom kosta bara 50kr/st+frakt!
Som tidigare nämnts, börja med att smörja upp dom. Många som byter torkararmar i onödan. Inte säkert att det hjälper i ditt fall, men väl värt ett försök.
Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
Det är inte så enkelt att du behöver ta loss torkar armarna, smörja upp och "motionera" dessa ordentligt?
JonasK skrev:
Som tidigare nämnts, börja med att smörja upp dom. Många som byter torkararmar i onödan. Inte säkert att det hjälper i ditt fall, men väl värt ett försök.
Har varit mycket noga med att smörja torkararmarna i samband med att jag byt ut torkarbladen så det är nog inte problemet skulle jag säga. Snarare är det så att torkararmarna är slitna efter att ha suttit på bilen sedan 2003.
köp inga beg,kan ha legat i kläm o blivit "vridna", vadå ingen firma har dom i lager,vad för bil?
Okej, tack för tipset. Det jag menar är att det verkar vara original som gäller så man får ringa exempelvis Mekonomen så dom beställer hem dom. Bilen det hela handlar om är en Daewoo Kalos.
Det är inte så enkelt att du behöver ta loss torkar armarna, smörja upp och "motionera" dessa ordentligt?
JonasK skrev:
Som tidigare nämnts, börja med att smörja upp dom. Många som byter torkararmar i onödan. Inte säkert att det hjälper i ditt fall, men väl värt ett försök.
Har varit mycket noga med att smörja torkararmarna i samband med att jag byt ut torkarbladen så det är nog inte problemet skulle jag säga. Snarare är det så att torkararmarna är slitna efter att ha suttit på bilen sedan 2003.
Ehm...Torkararmarna på ex.vis min bubbla från början på 70-talet fungerar fortfarande finfint...
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Det är inte så enkelt att du behöver ta loss torkar armarna, smörja upp och "motionera" dessa ordentligt?
JonasK skrev:
Som tidigare nämnts, börja med att smörja upp dom. Många som byter torkararmar i onödan. Inte säkert att det hjälper i ditt fall, men väl värt ett försök.
Har varit mycket noga med att smörja torkararmarna i samband med att jag byt ut torkarbladen så det är nog inte problemet skulle jag säga. Snarare är det så att torkararmarna är slitna efter att ha suttit på bilen sedan 2003.
Ehm...Torkararmarna på ex.vis min bubbla från början på 70-talet fungerar fortfarande finfint...
Tror dock det är lite kvalités skillnad på en Tysk torkararm och en Koreansk. Haha.
Det är inte så enkelt att du behöver ta loss torkar armarna, smörja upp och "motionera" dessa ordentligt?
Har varit mycket noga med att smörja torkararmarna i samband med att jag byt ut torkarbladen så det är nog inte problemet skulle jag säga. Snarare är det så att torkararmarna är slitna efter att ha suttit på bilen sedan 2003.
Ehm...Torkararmarna på ex.vis min bubbla från början på 70-talet fungerar fortfarande finfint...
Tror dock det är lite kvalités skillnad på en Tysk torkararm och en Koreansk. Haha.
Må vara hänt, men det skiljer också 30 år på bilarna Men ja, jag har aldrig behövt byta en torkararm (eller jo, men inte av den anledningen iaf). Det viktiga ligger ju i att ta av den så den kan gå "hela spannet". När den ligger på rutan ligger den ju inte helt i "ändläge".
Men säkerligen händer det att torkararmar ger upp, jag hade iaf satt den i ett skruvstäd, smörjt och kört den fram och tillbaka en stund
Eller så skiter man i det och köper en ny
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!