3397
Sök

Bmw 330ci E46 Foliering VIT!

Tänkte påbörja ett vinterprojekt på sommarbilen! ska alltså foliera den vit! Vilket kommer vara ett jäkla pilljobb misstänker jag! Har aldrig gjort det innan! men men. Wish me good luck! ;)

8 081 Visningar
Projektet avslutat 4 mars 2015
125 Inlägg
14 februari 2015
Trådstartare
Kollan skrev:
Ser ju riktigt bra ut:) har du något tips för en som funderar på att göra samma sak?

är du nybörjare så som sagt, ta det lugnt! Det är ett jävligt pilligt projekt. men det är hyfsat lätt när du väl kommer in i det! wink det jag haft lite problem med är luftbubblor längst kanter o så.. som på bilden här nedanför! Då jag arbetat vinylen neråt så skulle jag gjort tvärt om för att motverka att det blir kvar någon luft.. men men.. bara försöka massera ut det mesta! wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186796/186796-b14f1034dde2e20ed71dd366482511d5.jpg

125 Inlägg
14 februari 2015
Trådstartare
Börjar lida mot sitt slut.. tog ut den ur garaget idag o körde en sväng. passade självklart på att ta någon bild! wink Snart färdig! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186796/186796-2147d5b7680f978aa9ad3d17b9c8b8bf.jpg

723 Inlägg
15 februari 2015
Ser ju riktigt bra ut!

Men hur gör du för att få vinylen att följa bilens form och sedan stanna kvar. Värmer du den eller så?

Och sen hur gör du t.ex vid BMW emblemet ibak. Tog du bort det eller skar du runt emblemet?

Sen undrar jag över hur du gjorde vid taket och A och C stolparna. Är det en skarv imellan taket och stolparna? Hoppas du fattar vad jag menar och att det inte är för mycket frågor tongue

Imponerad över resulted hittils. Har folierat min huv och kåpor och det va inte helt lätt. Funderar på att foliera resten av bilen med så därför har jag frågor. Väntar med spänning på att se hur fronten blir när den är färdig. Känns som den svåraste delen av allt. Ta gärna lite bilder under arbetets gang med big_smile

Keep up the good work!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

125 Inlägg
17 februari 2015
Trådstartare
KALL3 skrev:
Men hur gör du för att få vinylen att följa bilens form och sedan stanna kvar. Värmer du den eller så?

Och sen hur gör du t.ex vid BMW emblemet ibak. Tog du bort det eller skar du runt emblemet?

Sen undrar jag över hur du gjorde vid taket och A och C stolparna. Är det en skarv imellan taket och stolparna? Hoppas du fattar vad jag menar och att det inte är för mycket frågor tongue

Man värmer och stryker med en skrapa. Är ju hyfsat stretchbart med så ganska lätt att forma efter plåten!

Emblemet bak plockade jag bort. sitter bara med 2 st plats clips av något slag. så bände bara försiktigt med en skruvmejsel! wink

Skarvade vid den såkallade ''listen''. har inga direkta bilder på detta. men ska till garaget idag tänkte jag. kan ta några bilder då! wink

Och lackeraren ringde och berättade att fronten är klar på lack. så den kommer hem nästa vecka tänkte jag. så får jag sätta igång med den också! wink

723 Inlägg
17 februari 2015
andlin103 skrev:
KALL3 skrev:

Man värmer och stryker med en skrapa. Är ju hyfsat stretchbart med så ganska lätt att forma efter plåten!

Emblemet bak plockade jag bort. sitter bara med 2 st plats clips av något slag. så bände bara försiktigt med en skruvmejsel! wink

Skarvade vid den såkallade ''listen''. har inga direkta bilder på detta. men ska till garaget idag tänkte jag. kan ta några bilder då! wink

Och lackeraren ringde och berättade att fronten är klar på lack. så den kommer hem nästa vecka tänkte jag. så får jag sätta igång med den också! wink

Okej härligt! big_smile

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

Sök