2410
Sök

Kabelbrand vw caddy pickup -99

64 Inlägg
17 februari 2015
Trådstartare
hej! blev kabelbrand i min caddy och är en kabel jag inte ser riktigt vad den går till och hur långt den brunnit så undrar om det är nån som har ett elschema till bilen så man kan se vart kabeln tar vägen? smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
17 februari 2015
Du måste ju kunna precisera dig lite. Var går kabeln. Färg på höljet. Grovlek. Ja lite mer detaljer kring denna kabel. Nåt som slutat fungera?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

64 Inlägg
17 februari 2015
Trådstartare
är en 0,75 mm som har brunt hölje och går från knappen du startar instrumentbelysningen med och försvinner ner inunder ratten. började brinna när jag startade belysningen med knappen men är bara en kabel som brunnit av och allt hölje som jag kan se har smält bort.  Men alla andra kablar, dom som är lite smält bara. räcker det att bara tejpa dom med eltejp eller ska jag klippa av det värsta och skarva med ny kabel?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
17 februari 2015
hstaring skrev:
är en 0,75 mm som har brunt hölje och går från knappen du startar instrumentbelysningen med och försvinner ner inunder ratten. började brinna när jag startade belysningen med knappen men är bara en kabel som brunnit av och allt hölje som jag kan se har smält bort.  Men alla andra kablar, dom som är lite smält bara. räcker det att bara tejpa dom med eltejp eller ska jag klippa av det värsta och skarva med ny kabel?

Är det en kabel som brunnit av helt? Då har du en riktigt fin kortslutning. Om övriga kablar inte har trasigt hölje så är dom ingen fara. Har du naken ledare så lagar du det med tejp.

Ändra ditt första inlägg så att nya läsare verkligen förstår ditt problem med att en 0.75mm2 brun kabel från strömställaren till instrumentbelysningen brunnit. Är det verkligen separat strömställare till belysningen eller menar du dimmer? Är du tydligare så fattar fler ditt problem och kan va till hjälp. Tankeläsning är det bara en handfull personer på Garaget som behärskar. Lyckatill

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök