21 februari 2015
Trådstartare
Hej, jag har en volvo 740 GL -89 som jag ställde av i höstas, har aldrig varit några som helst problem med den förns jag för en vecka sedan startade upp den och lät den gå på tomgång och bli varm. Då var den igång ca 5 minuter innan den började att bluddra och sedan dog, jag antar att det var soppa torsk då soppa mätaren inte fungerar. Därefter så startade den igång men dog strax efter, efter lite om och men så böt jag LMM och då fungerar den, men den går lite svajigt och tjockt, på tomgång så kan den pendla mellan 1000 varv till 400varv och den är ganska orkeslös vid gaspådrag. Jag får ut felkod 1-2-1 ur uttag två vilket tyder på att den får dålig eller ingen signal mellan LMM. Jag har kollat på kablar och gått med startgas och sett om det läcker någonstans. Jag har provat att nollställa diagnosdosan och får upp 1-2-1 på en gång igen, samt att lambdalampan lyser. LMM som jag böt till har inte samma nummer, men båda är ifrån boch och den "nya" kommer ifrån en -87a medans bilen är en -89.
Jag har slut på ideer och vad kan det mer vara än någon kabel eller LMM som ger dessa felkoder?
Mvh Jonas