Dax för en liten uppdatering.
Har faktiskt hänt lite i helgen. Mest tråkigheter om jag ska vara ärlig.. Det hela börja med att jag stod utanför jobbet i fredags och väntade på skjuts då blien är utlånad så skulle han hämta up mig och vi skulle uträtta lite äreden. Ringer när han har nåon km kvar, ''ehm ska nog inte köra mer, oljelampan lyser'' Ah kul tänker jag, bara att börja knalla, går mot bilen och ser stackarn stå där längs vägen med varningsblinkers..
Ligger en mack lite längre bort så fortsätter ditåt! Köper olja och vandrar tillbaka, fyller på och hoppar in i bilen. Allt är frid och fröjd men kommer på kl 20.30 på kvällen, nejfan det här håller inte, vill vara säker på vad jag har i motorn så jakten på en öppen gör-det-själv-mack och 5 liter olja börjar. Hittar olja och rullar mot okq8 som egentligen har sista insläpp 19.30, visar lite hundögon och blir insläppt
Går smärtfritt och jag själv blir lite lugnare med rätt mägnd och fräsch olja! Rullar hem för att hämta lite grejer innan vi ska rulla vidare (trodde vi) Hinner bokstavligen inte mer än 500meter innan bilen börjar gå upp i temp, stannar direkt och låter den kyla. Rullar hem till parkeringen och ställer bilen, felsöker lite och hittar att fläkten inte går.. KUL!
I det här läget måste jag erkänna att jag börjar tappa motivationen.. Jaja lördag och ny dag, felsöker lite mer alla relän säkringar osv är hela, men fläkten går inte svarar ibaland på tvångsmatning och ibland inte, kommer fram till att det får bli ett fläktbyte men inte just nu..
Går hem igen och tänker inte mer på saken. Så, då har vi kommit till söndag och jag har lovat en kompis att rekonda hans bil inför vintern, det drar ut lite på tiden innan vi kommer igång, hoppsan blev en tur till biltem och en ny 14'' fläkt inhandlas. Jäkligt smidig fläkt faktiskt! Byter ut den lite snabbt och provkör lite, verkar funka! Inte testat köra längre sträckor eller stadskörning, men mycket tomgång och några repor i området tyder till det positiva
Bjuder på en bonusbild, ordentlig rekond och lyktuppfräschning stod på schemat denna fina sensommarsöndag