BMWs e46 räknar ut serviceintervallet per 2500(kan vara 2000) liter förbrukat bränsle, således hårdare körning kortare serviceintervaller, intervallerna följer : vid 2500 mil=oljeservice, vid 5000mil=inspektion 1, vid 7500mil=oljeservice, vid 10000mil=inspektion2, sen börjar schemat om igen. hoppas detta gav någon klarhet
Att tillägga är att bromsvätskan har ett eget serviceschema på 2 år mellan bytena, syns en liten ''klocka'' på färddatorn när det är dags (tror det är väldigt få som följer det schemat faktiskt) samt att lådorna har ''longlife olja'' som aldrig skall bytas enligt BMW, men vilken olja håller för evigt? har bilen gått 29k mil har oljan antingen bytts eller lådan rasat gissar jag på, bytte på min vid 18k mil, & enligt verkstan var det på tiden med tanke på hur den såg ut
BMWs e46 räknar ut serviceintervallet per 2500(kan vara 2000) liter förbrukat bränsle, således hårdare körning kortare serviceintervaller, intervallerna följer : vid 2500 mil=oljeservice, vid 5000mil=inspektion 1, vid 7500mil=oljeservice, vid 10000mil=inspektion2, sen börjar schemat om igen. hoppas detta gav någon klarhet
Att tillägga är att bromsvätskan har ett eget serviceschema på 2 år mellan bytena, syns en liten ''klocka'' på färddatorn när det är dags (tror det är väldigt få som följer det schemat faktiskt) samt att lådorna har ''longlife olja'' som aldrig skall bytas enligt BMW, men vilken olja håller för evigt? har bilen gått 29k mil har oljan antingen bytts eller lådan rasat gissar jag på, bytte på min vid 18k mil, & enligt verkstan var det på tiden med tanke på hur den såg ut
Okej!
bilen har haft 17 ägare också så känns lite sådär, en bil jag är lite intresserad av, lätt att servicearna hoppas över känns de som, dessutom finns ingen servicebok kvar
17 ägare så hade jag utan att tveka kollat vidare, visst att serviceboken kan försvinna under åren men 17 ägare luktar skumt lång väg.. om vi inte pratar 20-30k klassen (så billigt det kan bli för en ''fungerande'' 330) har du ngn annons / regnmr som vi kan kika på?
kan inte jättemycket om diffen tyvärr. men såvitt jag vet kan man bara ''sladda'' med ett bakhjul medans andra går som det ska, enligt egen erfarenhet går det att ''hänga brett'' men bara precis när du gasar till, några riktiga ställ funkar inte!
17 ägare så hade jag utan att tveka kollat vidare, visst att serviceboken kan försvinna under åren men 17 ägare luktar skumt lång väg.. om vi inte pratar 20-30k klassen (så billigt det kan bli för en ''fungerande'' 330) har du ngn annons / regnmr som vi kan kika på?
Jag letar runt som attan, har hittat lite annat jag också är sugen på så blir nog inget med denna, för mycke frågetecken runt service och antal ägare, gillar inte att det är så många.
Tycker du? Får väll inte mer än 30 sen ändå.. Vet nån förresten om det hjälper att byta lite och ingar i växellådan uppifrån för att vi lite styvare växelspak?
Jag köpte min 330 00-01 19800mil för 27k det ända minus e väll har en rätt rostig dörr.. Tyckte det va ok pris.
sjukt billigt...
Som med dom flesta andra bilar beror priset på skick, mil, ägare, utrustning och modell, tycker det låter rimligt för en sedan/touring utan någon direkt extrautrustning, detta sagt utan att veta mer info såklart