Volvo 744 -90 grå jag och min bror bygger denna bil tillsammans som ett hobby projekt vid sidan av, tanken är att den skall rulla på vägen igen under sommaren 2015. följ projektet så kommer det löpande information om vad som... Visa mer
Jag har köpt min första bil, som jag och min bror ska ställa i ordning.
det är en volvo 744 från 90 som var fräch i lacken och på insidan, men motorn behövde en liten titt, så vi har i skrivande stund rivit ur hela motorn och börjat montera ihop den med lite nytt godis
så i detta projekt kommer ni få se min definiton av en fin bil
Tog in henne i garaget och började gå igenom vad som behövdes fixas, ska väl tillägga att jag bara hjälpt brorsan i garaget tidigare och har sj ingen större erfarenhet av att meka.
Insåg att motorn inte gick helt ok så vi körde igång med att göra det riktigt direkt.
Ut med motorn och vi lämnade in den på tvättning, fick tillbaka den ganska snabbt så då var de bara att fortsätta
Lackerade blocket och blästrade alla fästen mm och lackerade de med, även alla bultar muttrar mm fick sig en känga av blästern och sprutan
Nya vevlager, Ny vattenpump och alla packningar är nu utbytta
Vattenpumpen ska lämnas in på omsvetsning så vi får en An 10 anslutning till vattnet till kupen ist.
var även iväg och köpte lite blinkers å så
Sen blir de ju alltid större projekt än man tänkt sig så storebrorsan kom hem med en ny front och ett kjolpaket till mig som vi var tvungna att provmontera