4602
Sök

940 startar inte

29 Inlägg
14 mars 2015
Trådstartare
Tankade igår och var såpass trött att jag glömde sätta på tanklocket.
Kom på det nu imorse o skulle åka o kolla om det låg kvar, men nu startar inte bilen?
Bensin finns det i, när jag veider te startläget så hoppar den typ lite igång, men startar aldrig helt,
Kan det ha kommit för mycket luft i tanken elr nåt sånt?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
14 mars 2015
Varför två likadana trådar????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

167 Inlägg
15 mars 2015
Tror inte på luft i tanken även om det är frestande att tro med tanke på att ditt missöde sammanfaller med att du glömt stänga locket.
Snarare bränslepump som gett upp skulle jag tro eller igensatt alt läckande bränslefilter. Hörs bränslepumpene när du vrider på tändningsläget?

29 Inlägg
25 mars 2015
Trådstartare
Ingooo skrev:
Tror inte på luft i tanken även om det är frestande att tro med tanke på att ditt missöde sammanfaller med att du glömt stänga locket.
Snarare bränslepump som gett upp skulle jag tro eller igensatt alt läckande bränslefilter. Hörs bränslepumpene när du vrider på tändningsläget?

Tog bort bränsleslangen och det pumpade på bra med bensin.
Känns som om det är något med tändningen, bytte tändspolen utan resultat...

2 251 Inlägg
25 mars 2015
Vet en som har liknande problem, så det skulle underlätta om du kunde beskriva känslan, typ bultande tand, eller nåt &#128533;

Förresten så är det helt normalt med luft i tanken. Helt full lite luft, men vad skulle det annars kunna var än luft i tanken om den är nästan tom?

Du fyllde möjligtvis inte på med fel bränsle eller annat? Kolla ev kvitto vad du tankade.
Senast redigerat av Meaganeowner (25 mars 2015)

6 244 Inlägg
25 mars 2015
Hej!
Som vanligt när en förbränningsmotor inte startar så kollar man tre saker.
1. Kommer det fram soppa till spridarna/förbränningsrummen?
2. Blir det gnista på tändstiften? Ta ur stiften och håll dem mot godset på motorn!
3. Får motorn luft? När bytte du luftfilter sist?
Får motorn de här tre sakerna så kan den inte säja nej helt enkelt. Den tänder!

Får den inte något av ovanstående tre saker så går är det omöjligt för en förbränningsmotor att fungera! -Enkelt va!

Nr 3 är ganska osannolik då man inte kan göra bort sig här och trots ett skitigt luftfilter så startar motorn i alla fal, även om den inte går perfekt, men de första två är viktiga så kolla dem..

Sök