Audi A4 B5 -99, solfilm, plastidip, foliering med mera
Startar ett projekt och slänger upp lite bilder och beskrivning på saker jag gör med bilen. Går utbildning till fordonslackerare så kommer bli en del lackering och lagning av grejer osv . Alla idéer och tips är välkomna!
Väldigt snygg bil gillar temat på folien på mittkonsolen
Tackar ja det går framåt sakta men säkert...om det bara hade rullat in lite mer pengar hade jag köpt dubbeldin stereon jag vill ha med touchskärm och bluetooth samt sänkt bilen med coilovers och breddat den 15mm. Men får vänta lite och spara ihop cash , kör lite småprojekt sålänge
Inhandlade rör, vinkelslip, avgaspasta och avgasklämmor för att fixa rakt rör och och ta bort mellandämparen
Här är mellandämparen bortkapad, sparade säkert 15 kg i vikt samt fick ett gött muller
Här kommer några bilder på hur det ser ut nu! Körde röret jag köpte överlappande de gamla röret ca 10cm på vardera sida och innan jag fäste fast det smörjde jag in avgaspasta (en hel tub) som härdar av värme, sen var det bara skruva fast allt med en avgasklämma på vardera sida. Angående buntbanden så blev det en ytterst tillfällig lösning då jag råkade ta bort ett fäste så bakre ljuddämparen hängde ner mer än tidigare.. Ska fixas imorgon och tänkte även köra avgastejp på utsidan av hela röret.