2255
Sök

Bilen drar åt vänster vid snabb acceleration.

138 Inlägg
14 april 2015
Trådstartare
Tja,

Bilen drar vänster när jag accelererar max på 1,2 & 3ans växel så mycket så det är obehagligt, så kastas bilen till när jag kopplar o ska växla. Typ som om den har mer vridmoment på vänster drivaxel än höger... Är detta normalt? Vad kan det bero på?

Bil: Volvo 850 GLT -1992 170hk

138 Inlägg
14 april 2015
Trådstartare
Alex_T skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_steering Har samma känsla på min t5a smile

Ofan. Tack! smile

2 250 Inlägg
15 april 2015
På min gamla trötta häck, var det mjuka/glappa länkarmsbussningar.

Vill minnas att motorn hade dryga 60 pållar, vridmomentet var väl heller inget att skryta med. Dock samma symptom. Framhjulsdrivna.

6 115 Inlägg
15 april 2015
Hej!
Bilar ska inte dra åt något håll vid accelerartion, detta oavsett de är fram eller bakhjulsdrivna.
Gör de det är något fel.
Bromsar som ligger på? Glapp i framvagnsbussningar!?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 april 2015
Tendenser till att dra åt ena hållet finns på vissa fwdbilar. Dock ska man inte fara över hela vägen. Kört sådana 850 som beter sig så. Allmänt slut framvagn brukar va orsaken

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Avstängd
10 388 Inlägg
15 april 2015
jaka54 skrev:
Hej!
Bilar ska inte dra åt något håll vid accelerartion, detta oavsett de är fram eller bakhjulsdrivna.
Gör de det är något fel.

Jag fullkomligt älskar hur du fastslår felaktig fakta. Det behöver inte alls vara något fel.

Med din fastslagna fakta så är där alltså fel på ex.vis focus st och astra vxr, direkt från fabrik (och så galet många andra bilar).

- - - - - - - - - -

Men som påpekat, bilen ska inte fara över hela vägen.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Forummoderator
17 996 Inlägg
15 april 2015
it_mutt skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Gör de det är något fel.

Jag fullkomligt älskar hur du fastslår felaktig fakta. Det behöver inte alls vara något fel.

Med din fastslagna fakta så är där alltså fel på ex.vis focus st och astra vxr, direkt från fabrik (och så galet många andra bilar).

- - - - - - - - - -

Nej, ta och kolla lite fakta innan du har åsikter. Trycker jag gasen i botten på vår Alfa spinner den hysteriskt med bägge framhjulen eller växlar mellan hjulen. Mycket spännande. Inget och göra åt förutom att köra som folk då...

Även Priusen kan gunga till lite ibland vid utfarter men då pga ESP. Mycket kraft vid låga hastigheter.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

111 Inlägg
15 april 2015
Hybridsmurfen skrev:
it_mutt skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Gör de det är något fel.

- - - - - - - - - -

Nej, ta och kolla lite fakta innan du har åsikter. Trycker jag gasen i botten på vår Alfa spinner den hysteriskt med bägge framhjulen eller växlar mellan hjulen. Mycket spännande. Inget och göra åt förutom att köra som folk då...

Även Priusen kan gunga till lite ibland vid utfarter men då pga ESP. Mycket kraft vid låga hastigheter.

vem svarar du hybridsmurfen?

Forummoderator
17 996 Inlägg
15 april 2015
Epforce skrev:
Hybridsmurfen skrev:
it_mutt skrev:

- - - - - - - - - -

Jaka54

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

111 Inlägg
15 april 2015
Hybridsmurfen skrev:
Epforce skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Jaka54

Då är vi alla i samma båt. Jag håller med er.

Sök