2876
Sök

Motor byte till jetta

407 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
hej, undrar om det går att smälla i en golf gti motor i en jetta 2 från 84 ? det sitter en cl motor i nu
Tack på förhand

Envis optimist
454 Inlägg
14 november 2005
Nog går det säkert...tror inte det blir lagligt dock. Läs sharkys sticky om att byta motor.

"A Johlsson"
302 Inlägg
14 november 2005
Kolla vad Jettan hade för motor i GTI utförande och gå efter det, sedan ringer du Svenska Vilkswagen och ber dem skicka papper på vad som skall bytas, du måste dock byta drivlina, el, bromsar, framvagn och kanske till och med tank etc för att få bilen godkänd. Elr så droppar du bara ner motorn och ler när du chansar att få den genom besiktningen, chansen är ganska stor att du kan klara dig igenom så.

19 Inlägg
14 november 2005
börja bygg!! smile

kolla mitt regnr i bakspegeln pliz

75 Inlägg
14 november 2005
Eller så köper man en Jetta GT direkt, så slipper man en j-a massa jobb! PS. Kolla in mitt ljudbygge /Robin
Senast redigerat av RobinalginGolf2 (14 november 2005)

Har bytt namn till ''Robininfocus'' pga bilbyte..

407 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Jo men det är så att så himla mkt pengar har jag inte, menar, jag köpte jettan för 500 kr !!!!!!!!    den är värd minst 5000 för den har bara gått 16000 mil, och det är inte alls farligt, sen är inte inredningen sliten å det är ej mkt rost på den heller

Nightmare racing
165 Inlägg
15 november 2005
eller så köper du min jetta gtx med 16v motor i orginal.... 140hk den ligger ej uppe här på garaget ännu men om du e intresserad så pm:a mig

Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......

Sök