shogun skrev:
Det är en tålig maskin med long life service och mycket lång livslängd på kamremmen.
Min har gått lite drygt 10-tusen mil så hur den är vid 20-25 vet jag tyvärr inte.
Köper du en VW rekommenderar jag dig att skaffa egen VCDS och kabel eller hyra vid behov.
Med Can-bus är det lite trixigare att meka själv men med kabeloch mjukvara får du massor av diagnosinput och rekommenderade åtgärder. Spar mycket pengar.
Finns säkert många andra fordon du kan välja bland. Nyare Ford är trevliga långfärdsbilar.
Farsans har gått ännu mindre, dock en Seat Exeo, enda problem med den så här långt var upprostad lamphållare till skyltbelysning, skit dum konstruktion.
Sen, en sak jag inte gillar med motorn som sitter i hans bil är vintertid kommer den knappt upp i arbetstemp, alltså 90 grader och enligt Audi servis så är det tydligen helt normalt. Kört en längre sträcka på 40 mil tur/retur bilen kom knappt upp i arbetstemp under resan, och då var det inte så kallt kanske - 10. Fattar inte hur de kan tycka att detta är normalt, slits inte motorn mer?
Hur är det med VW under vinterhalvåret? Om det är samma sak där, kan jag knappt tro att motorn kan bli frisk vid 20 000 mil..
Dock det där med long life service gillar jag inte alls, har övertygad farsan att byta olja i sin var 1500 mil, kostar inte många slantar, för hur än bra oljan är så kan den inte vara så bra att den klarar sig i 3000 mil, så tack, men nej tack till long life service.