Yes den gjorde ju det, så därför raderade jag mitt inlägg
är nog troligtvis vevhusventilation det där
Jag tänkte på det också innan, men denna del kommer inte upp när jag söker runt på nätet och när jag kollar i min haynes bok så får jag inte upp något som liknar detta heller, det bör alltså finnas ett vevhusfilter i den runda lilla plastdetaljen? Har försökt få upp helvetet, men de sitter fast som fan, tänkte byta filter om de finns
Det där systemet kallas Puls-Air. Puls-air systemet tillsätter syre i grenröret, detta gör man för att få ned HC-utsläppen. Det finns rest-bränsle i avgaserna (restbränsle ger högt HC). Tillsätter vi syre i grenröret, där avgaserna fortfarande är mycket varma, så antänds bränslet o brinner upp, o vi får lägre HC-utsläpp.
Jag tror att den runda klockan på slangen är en backventil och stänger när du motorbromsar, så att du inte får avgassmällar i luftfiltret.
Det där systemet kallas Puls-Air. Puls-air systemet tillsätter syre i grenröret, detta gör man för att få ned HC-utsläppen. Det finns rest-bränsle i avgaserna (restbränsle ger högt HC). Tillsätter vi syre i grenröret, där avgaserna fortfarande är mycket varma, så antänds bränslet o brinner upp, o vi får lägre HC-utsläpp.
Jag tror att den runda klockan på slangen är en backventil och stänger när du motorbromsar, så att du inte får avgassmällar i luftfiltret.
Heter Puls-Air på Svenska också. Och HC är oförbränt bränsle.
HC är kolväte. Alltså olja. Och även bensin. Det är ju olja från början. Läcker motorolja in i förbränningsrummet får man således hög HChalt oxå. Hade bara G i kemi så jag vill inte skriva någon på näsan
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!