Här kommer jag samla lite bilder på allt jag fixar med min lilla XC90.. projektet är rullande och inte allt ristat i sten vad som ska göras o inte, så kommentera gärna om du ha nå tips. en lite föryngring står iaf högt på listan... Visa mer
Ska väl ta mig i kragen o försöka få till denna bil lite också.. Tankar o Planer finns, dock inte tid o andra nödvändiga förutsättningar men det lär hända endel med bilen om jag får bestämma =)
Utgångs objektet är en helt original XC90 T6 -04 tänker inte skriva något om vad jag ska eller vill göra utan skriver när jag gjort något.
Men ni får gärna komma med tips och idéer vad som kan göras =)
Jag har en förbrukning på ca 1,4 med denna, dock kör jag oftast på ren E85 i den Har dock märkt att om den står över ett dygn så e den svårstartad, speciellt om det är fuktigt ute. annars inga problem att tanka E85 nu när det är plusgrader hela dygnet.
Jag har en förbrukning på ca 1,4 med denna, dock kör jag oftast på ren E85 i den Har dock märkt att om den står över ett dygn så e den svårstartad, speciellt om det är fuktigt ute. annars inga problem att tanka E85 nu när det är plusgrader hela dygnet.
Har du nåt E85 chip eller liknande i den eller helt original mjukvara?
helt original så motorlampan lyser när man kör på ren E85 men när man bytt till vanlig 95/98/99 så slocknar lampan av sig själv, oftast efter tre starter.
Det är något jag får kika på, sist jag kollade sånt (för några år sedan) så gav chippen typ ingenting för vad dom kostade mer än att motorlampan inte började lysa o de kan jag leva med när det blir billigare att köra bilen