2927
Sök

Har blivit påbackad... STOR buckla....

6 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
#1
Hej,

Jag ska snart diskutera med ägaren till den bilen som backade på min för några veckor sedan, för att komma fram till någon lämplig uppgörelse.

Det jag behöver veta är hur stor självrisk killen ifråga har (eller hans mamma rättare sagt eftersom hon står på försäkringen...). Hur tar jag reda på det om jag har reg nr?

Tacksam för tips!

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
#2
det är ju ba att ringa ditt försäkringsbolag eller hans mamma

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

6 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
#3
men vet mitt försäkringsbolag vad mamman har för självrisk?

Jag tänkte nämligen förhandla utan att blanda in försäkringsbolag, men jag vill ha lite bättre ingångsläge i förhandlingen.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
31 maj 2007
#4
om han backade på dig ska han ju betala allt så varför inte blanda in försäkringsbolaget och så fixar dom allt åt dig?


101 Inlägg
1 277 Inlägg
31 maj 2007
#6
Lättast är ju om du visar bild på skadan så vi kan bedömma. Blev påkörd av en som smet. Det blev inte så mycket. Självrisken hade gått på mer om man säger så....

Snacka med verkstäder och försäkrings bolagen först...beronde på hur stor skadan löser ni nog bäst det privat...
Senast redigerat av BMW635_Robban (31 maj 2007)


820 Inlägg
31 maj 2007
#7
Jag gillar försäkringsbolag. Min snowboard blev stulen, jag fick pengar från försäkringen och sen när jag köpte en ny bräda som var dyrare än den andra SÅ slutade det med att jag tjänat 1000 kr samt fått en lite bättre bräda och lite bättre bindningar... smile


Sök