Nu är det dags för en liten uppdatering! inte hänt så mycket med bilen på senaste tiden, jag håller på o fixar med jobb osv så det blir inte mycket tid över, men igår gjorde jag något efterlängtat som jag funderat på länge men dragit mig för på grund av allt jobb som krävdes
Inredningen på min Audi var verkligen galet ful, något skum brunbeige-grå färg som fick bilen att kännas gubbig, jag ville ha den svart! så jag började med det lättaste, demonterade dörrpanelerna och tog upp dom till lägenheten och satte igång o maskerade
Använder CRC Pro Paint, köpt på Clas Ohlson för 79kr styck
________________________________________________________________________________
Bar ut dörrpanelerna och målade dom, efter ca 10 minuter var färgen torr o jag kunde bära in dom och börja maskera av
Blev riktigt bra! ska wrappa listerna kolfiber oxå så småningom
________________________________________________________________________________
Nu är dörrpanelerna monterade igen, blev sanslöst mycket snyggare! och ja satte dit en vit diecut sticker på passagerardörren oxå för att få den där sportiga känslan jag vill ha, har haft dekalen liggandes i ca 3 månader och bara väntat på att inredningen ska bli svart så jag kunde sätta dit den, haha
Fult när övriga inredningen fortfarande är gubbig tho.. måste bli ändring på!
Så här står bilen på parkeringen, har maskerat i ungefär 3 timmar för att få allting bra
Tvättad, maskerad och klar att förvandlas!
Nu är den målad och klar! ska låta färgen torka i ca 10-20 minuter sen ska jag maskera av och se resultatet
Färgen är torr och det är dags för avmaskering! hade lite fler diecut stickers som jag satte dit innan jag tog slutgiltiga bilderna, på utsidan av handskfacket, på bakdörrarna och på vardera sida av mittpanelen, overall så blev jag riktigt riktigt nöjd!
Tyvärr så var det mörkt ute när jag tog dom slutgiltiga bilderna så jag var tvungen att använda blixt, det gör inte bilen rättvisa, ser ännu bättre ut irl! tyget i dörrsidorna matchar perfekt, på bilderna så ser tyget för ljust ut osv
Men det är en helt annorlunda känsla att köra bilen nu, man sitter mycket bättre i den, känns som en helt ny bil, haha