Känns som om din körskola blåser dig... varför ska du hyra deras bil för 1200kr? hur lång e en uppkörning nuförtiden, 2h?
Och varför måste du ta en körlektion för att få boka en ny uppkörning?
Byt körskola om dom nu kräver det.
Och angående att han kuggade dig, tråkigt men så e det ju... "råkar" man hamna i fel körfält så... och att sen försöka stressa tillbaka e bara dumt...
Och en till sak, är det verkligen så dom lär ut nuförtiden?
Blinka först, sen börja svänga och kolla backspegeln?
Är det inte;
- TITTA!
- okej ingen där, BLINKA
- SVÄNG
Vet inte hur många gånger man kommit åkandes i en fil och helt plötsligt har bilen strax framför (som kört saktare) slängt på blinkersen... totalt livsfarligt... KOLLA INNAN NI BLINKAR! är det upptaget i filen får ni gott vänta...
Värsta skräck exemplet är ju folk som stannat på parkeringsfickor ute på riksvägen och helt plötsligt lägger på blinkersen för att dom ska åka ut igen..
Är lagom roligt att lägga sig på pallnit med 60 ton lastbilsekipage... Visst 95% av dom som gör på detta sätt har väl inte tänkt att svänga... MEN HUR FAN ska man kunan veta det när man kommer åkandes? Signalerar någon för att den tänkt svänga... ja då antar jag även att personen är på gång att svänga.
Nu blev det lite OT, sorru
Jag har kört upp 4 gånger totalt i mitt liv, varje gång gick jag efter samma paroll - kör som en gammal dam - gick bra alla gånger
Gör allt som du blivit lärd i körskolan fast gör det dubbelt så bra (läs sakta och försiktigt), och OM du lägger dig i fel körfält eller helt enkelt tar vänster när han säger höger (e nog vanligare än många tror med tanke på hur nervösa alla e när dom kör upp), så börja inte stressa och göra misstag för att hamna "rätt" igen.
Jag tror aldrig någon blivit underkänd för att dom kört fel, däremot har nog väldigt många blivit underkända efter hur dom försöker "rädda" felkörningen.