Idag har jag slängt upp taket i bilen igen och fyfan vad fint det blev! Började även på och modefiera ett 940 halvskinsbaksäte så det passar i 740in, blev faktiskt riktigt trevligt Här kommer lite bilder
Tjenare! Har inte gjort så jätte mycket mer med bilen, har dock klätt baslådan, börjat byggt om i framdörrarna för att få plats med 6,5or. Hoppas på att det blir något bättre ljud än ett par gamla 5,25or Ber om ursäkt för dom kassa mobilbilderna!
Köpte ett 2vägs kitt från GAS för ett tag sedan som jag tänkte ha i framdörrarna
Baslådan
Var även en sväng till skroten för att leta efter dimljusknapp från 940 så jag kan koppla in dimljusen nångång. hittade lite andra roliga grejjer oxå
Och dörren i dagsläget, lite mer finlir för att kunna få på dörrsidan samt dämpa dörren mycket mer.
Tjenare! Idag har jag bytt fjädrar fram till ett par fjädrar vi tror är sänkfjädrar/740 turbo fjädrar, kan väll inte påstå att den blev så mycket lägre men är nöjd Måste ju kunna åka på grusväg, farthinder osv utan problem Sen tonade jag även rutorna för någon dag sedan! Gick superbra med alla rutor förutom bakrutan sket sig när solen ligger på o vattnet dunstar bort direkt..
Här är lite bilder
Bromsoks skruven var lite ledsen, så fick bli en annan lösning
En liten före/efter bild, som det ser ut i dagsläget tycker det är lite skillnad iallafall
Halloj igen! Har ännu en gång glömt bort att uppdatera här. Inte hänt så onödigt mycket med bilen förutom att jag lyckades "halvt"rasa bakaxeln i sommras, sen dess har bilen stått i garaget men för någon vecka sedan fick jag tag på en ny bakaxel, dessvärre har jag inga bilder från bytet men nu är det iallafall klart
Diffdreven gav upp.
Bilen i dagsläget
Väntar på en beställning från vparts med lite gott o blandat! Men sålänge håller jag på och renoverar upp mina nyinförskaffade mk18! slipa och polera upp dem
Verka vara ett lovande projekt så självklart man följer! Såg att du bytt till 940-front,vilka delar behövs för front bytet och modifikationer måste man göra ?
En expert är en person som har gjort alla misstag.
Verka vara ett lovande projekt så självklart man följer! Såg att du bytt till 940-front,vilka delar behövs för front bytet och modifikationer måste man göra ?
Tackar och bockar! Det enda du behöver för att byta till 940 front på en volvo 740 -90 är strålkastare, grillfästen som sitter på strålkastaren, grillen. Sen om jag inte minns helt fel är det 2 plåtbitar oxå, men dom skall redan sitta på strålkastaren har jag för mig Sen om man vill vara lite nogare så kan man även byta stötfångare samt huv för att allt skall stämma