Är inte alltför erfaren på forumet men ni som är mer kunniga här skulle mer än gärna få bistå mig med hjälp. Är sugen på ny bil. Kraven är väl att den ska vara pigg/snabb hålla bra och vara generellt driftsäker inom 0-40k ramen, och vara tillräckligt lättmeckad för att en som hållit på o meckat jänkare och volvos i typ 20 år ska kunna laga det haha samt ingen Saab. i övrigt är det rätt fritt. Har en Volvo 855 i nuläget och den är väldigt pigg för sin ålder. Men är sugen på nytt nyare så vad skulle ni rekkomendera ?
En 855 med färre mil på mätaren! Bättre än så blir det inte. (=
vanlig eller nån av turbomodellerna ?
Turbo är ju alltid fint att ha, men det beror ju på körstil och möjlighet till meka-möjligheter.
Har man turbo bör man byta motorolja lite oftare än men sugis.
om vi säger såhär, jag kör oftast lugnt. men gillar att ha möjlighet till att trycka på ordentligt och vill då att det ska hända nåt, annars är det skittrist. så turbo volvo kanske skulle vara bra ? meka möjligheter på volvo är superbra då pappas polare är bilmek o specialist på volvo har varit lite sugen på r eller t5 men är inte de flesta slutkörda ?
Turbo är ju alltid fint att ha, men det beror ju på körstil och möjlighet till meka-möjligheter.
Har man turbo bör man byta motorolja lite oftare än men sugis.
om vi säger såhär, jag kör oftast lugnt. men gillar att ha möjlighet till att trycka på ordentligt och vill då att det ska hända nåt, annars är det skittrist. så turbo volvo kanske skulle vara bra ? meka möjligheter på volvo är superbra då pappas polare är bilmek o specialist på volvo har varit lite sugen på r eller t5 men är inte de flesta slutkörda ?
Går du på en prestanda bil vilket jag anser R och t5 vara så beror det mer på vem som ägt och kört än bilen i sig. Men du har rätt i att dem i regel är hårt körda och dyra verkstadsräkningar ligger inom kort att vänta. =/
Turbo är ju alltid fint att ha, men det beror ju på körstil och möjlighet till meka-möjligheter.
Har man turbo bör man byta motorolja lite oftare än men sugis.
om vi säger såhär, jag kör oftast lugnt. men gillar att ha möjlighet till att trycka på ordentligt och vill då att det ska hända nåt, annars är det skittrist. så turbo volvo kanske skulle vara bra ? meka möjligheter på volvo är superbra då pappas polare är bilmek o specialist på volvo har varit lite sugen på r eller t5 men är inte de flesta slutkörda ?
Går du på en prestanda bil vilket jag anser R och t5 vara så beror det mer på vem som ägt och kört än bilen i sig. Men du har rätt i att dem i regel är hårt körda och dyra verkstadsräkningar ligger inom kort att vänta. =/
ah det förstår jag också så svårt att en "bra" hitta med andra ord , verkstadskostnaderna slipper jag då pappas polare kan fixa
om vi säger såhär, jag kör oftast lugnt. men gillar att ha möjlighet till att trycka på ordentligt och vill då att det ska hända nåt, annars är det skittrist. så turbo volvo kanske skulle vara bra ? meka möjligheter på volvo är superbra då pappas polare är bilmek o specialist på volvo har varit lite sugen på r eller t5 men är inte de flesta slutkörda ?
Går du på en prestanda bil vilket jag anser R och t5 vara så beror det mer på vem som ägt och kört än bilen i sig. Men du har rätt i att dem i regel är hårt körda och dyra verkstadsräkningar ligger inom kort att vänta. =/
ah det förstår jag också så svårt att en "bra" hitta med andra ord , verkstadskostnaderna slipper jag då pappas polare kan fixa
Har hört skräckexempel om dem som köpt dessa typer av bilar som sedan visat sig sluka olja och säljare som gått under jorden.
Köper du av en just person har du inget att oroa dig för, men köper du av en som pressat bilen får du fråga dig varför han säljer den (på riktigt).
Kolla noggrant kylarvätska och motorolja så att dem inte blandats! =/
Går du på en prestanda bil vilket jag anser R och t5 vara så beror det mer på vem som ägt och kört än bilen i sig. Men du har rätt i att dem i regel är hårt körda och dyra verkstadsräkningar ligger inom kort att vänta. =/
ah det förstår jag också så svårt att en "bra" hitta med andra ord , verkstadskostnaderna slipper jag då pappas polare kan fixa
Har hört skräckexempel om dem som köpt dessa typer av bilar som sedan visat sig sluka olja och säljare som gått under jorden.
Köper du av en just person har du inget att oroa dig för, men köper du av en som pressat bilen får du fråga dig varför han säljer den (på riktigt).
Kolla noggrant kylarvätska och motorolja så att dem inte blandats! =/
Aa finns skräckexempel överallt antar jag hitta rätt säljare med andra ord