Efter en heldel funderingar och fel sökningar vända jag mig hit. Har en Seat Ibiza 2.0 Cupra -97 som rullat 16000 mil med seriösa tänd problem. Ibland kan jag köra 20 mil men tvärt var det är så dör bilen och man tappar gnistan. Vilar jag den då i 5-10 minuter går den oftast igång igen. Ingen skillnad vid olika väder förhållanden heller.
Bränslepumpen är kollad och den går som den ska även när bilen inte tänder. Övriga delar som är nybyggt är Rotor Fördelarlock Hallgivaren i fördelaren Tändspole Tändstift
Börjar få slut på idéer. Kom gärna med förslag vad jag kan felsöka ingen lust att slänga in den på verkstad då den har många år på nacken.
Vet dock inte hur känsliga dessa är med bränslepumps relät men kan vara en idé och kolla upp, samt bakstycket på tändningslåset är inte VAG starka sidor heller...
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Tack för nått svar! Kontaktplatta har jag tänkt att kolla upp relativt billigt men bökigt byte som jag förstår. Bränslepumpen går för fullt och har fullt tryck även när bilen inte startar så känns som jag kan ta bort att eventuellt relä är väck? När bilen dör/ej går att starta så finns ej längre någon gnista!
Kolla relät som styr motorel. nr 3 från vänster övre rad, vid säkringarna i kupén. Finns ett annat relä till bränslepumpen. Väldigt vanligt att detta relä strular på dessa bilar!